Gå til innhold

CERAZETTA

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Har lest masse innlegg om denne pillenm. fikk den selv av legen, har tidligere aldri gått på pillen for er livredd for hormoner som kan sette ignagn vektøkning og kviser etc. jeg ville ha den som var minst hormoner i, og minst sjanse for bivikninger. Men ser etter det alle skriver virker det som denne er den værste nesten. har legen min bare skrevet ut en tilfeldig og ikke hørt meg, jeg hater å sånne hormongreier, men må jio beskytte meg mot graviditet. Ifølge legen var denne veldig bra siden den ikke innholdt østrogen.

hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har lest masse innlegg om denne pillenm. fikk den selv av legen, har tidligere aldri gått på pillen for er livredd for hormoner som kan sette ignagn vektøkning og kviser etc. jeg ville ha den som var minst hormoner i, og minst sjanse for bivikninger. Men ser etter det alle skriver virker det som denne er den værste nesten. har legen min bare skrevet ut en tilfeldig og ikke hørt meg, jeg hater å sånne hormongreier, men må jio beskytte meg mot graviditet. Ifølge legen var denne veldig bra siden den ikke innholdt østrogen.

hva sier dere?

Ikke for å være slem, men du vet det finnes andre alternativer? FAM ol er greiest å teste ut før du prøver hormoner pga at syklusen kan bli ustabil etter pillebruk, men kondom, spiral, pessar, osv er ting du kan bruke når som helst.

Les litt, og se om du finner en lege som er villig til å ta en prat med deg om prevensjon og ikke nødvendigvis kun hormonell prevensjon. (Ikke lett å finne alltid, måtte lese meg opp selv, men det gikk da)

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Det visste jeg faktisk ikke. kan ikke noe om dette her, har bare hørte negative ting om prevansjon etc. men prøver ihvertfall den nå og ser hvordan det går.

Gjest Gjest
Skrevet
Det visste jeg faktisk ikke. kan ikke noe om dette her, har bare hørte negative ting om prevansjon etc. men prøver ihvertfall den nå og ser hvordan det går.

Ja, håper du har truffet blink :)

Skrevet

Det skal visst være et bra prevensjonsmiddel.

Det er en pille man kan gå på når man ammer, nettopp pga lite hormonnivå.

Det er også meningen man skal ha minimale blødningner med den, mange mister også menstruasjonen.

Men jeg har dårlige erfaringer med den selv.

Fikk en uregelmessig mens, og blør nå hver 14.dag.

Men håper dette er noe som funker for deg!

Gjest Sisu
Skrevet

hva sier dere?

Hva med kobberspiral? Da får du ikke i deg hormoner ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...