Gå til innhold

Hvordan bli bedt på date?


Gjest Gjest_Ina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ina_*

Jeg lurer på hvordan man i det hele tatt blir bedt på date?

Jeg blir aldri bedt på date. Det må være over et år siden sist. Og jeg går for å ha et bra utseende (i 30-åra, men holder meg bra). Er grei, intelligent, har humor osv. Er litt sjenert, men klarer fint å ha blikkontakt og føre samtaler. Blir så lei av at det aldri skjer noe i kjærlighetslivet, når jeg egentlig har lyst til å date masse.

Jeg går på byen av og til, men sjelden jeg kommer i prat med noen jeg føler meg tiltrukket av. Nå er det kanskje noen som tenker at jeg selv bør gå og finne en mann og be han ut. Men jeg har ikke så lyst til det som jente. Vil at mannen skal være jegeren, så kan jeg velge ;)

Og nettdating er ikke noe for meg, jeg må se mannen "live" for å vite om jeg liker han.

Håper noen kan gi meg noen gode råd, og gjerne fra gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les innlegget ditt, så har du oppskriften på hvodan man ikke blir bedt på date. Hvis den eneste grunnen til at du vil at mannen skal be deg ut er at du skal kunne velge og vrake, er du vel mer interesert i dating for datingens skyld. Er vel ingen som vil be noen på date bare for å få et nummer i et lotteri? Nei, da kjøper jeg heller et lodd i et ordentlig lotteri eller drar på Bingo. Kan ihvertfall vinne penger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les innlegget ditt, så har du oppskriften på hvodan man ikke blir bedt på date. Hvis den eneste grunnen til at du vil at mannen skal be deg ut er at du skal kunne velge og vrake, er du vel mer interesert i dating for datingens skyld. Er vel ingen som vil be noen på date bare for å få et nummer i et lotteri? Nei, da kjøper jeg heller et lodd i et ordentlig lotteri eller drar på Bingo. Kan ihvertfall vinne penger der.

Så sant så sant :ler:

Og ja, TS, det kommer faktisk godt frem av innlegget ditt hvorfor du ikke blir bedt ut på date ;) mennesker har en eller annen underbevisst måte å lese andre mennesker på, og du ser rett og slett ikke ut til å være ute etter den mannen som ber deg på date, men oppmerksomheten hans. Slikt merker man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*

Morsomt å lese hvordan dere tolker meg... Dere hang dere tydeligvis opp i det jeg sa om å velge. Jeg mente dette litt humoristisk med henspill på den såkalte sannheten om at "mannen er den som jakter, mens kvinnen er den som velger". Så det å velge er ikke det som er hovedpoenget for meg akkurat, jeg har bare ikke lyst å være den som tar det direkte initiativet.

Men det er kanskje ikke bare jeg som synes norske gutter tar lite initiativ? Skulle ønske de var litt mer frempå. Ikke bare ute på byen, men andre plasser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes faktisk gutta blir litt for innpåslitne til tider, men kanskje gutter på 20 er litt mer frampå enn menn på 30? Uansett er vi i en tidsalder hvor det er like viktig at damen tar litt initiativ og viser litt interesse oxo.. må jobbe litt vi å ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så med andre ord klager du over at drømmemannen ikke faller ned fra himmelen og rett i fanget ditt uten at du behøver å gjøre noe som helst? Snakk om ansvarsfraskrivelse.

Hvis du ønsker å bli invitert ut på date må du flørte og legge opp til at mennene skal bli interesserte! Det er ingen som går bort til en vilt fremmed person som ikke sender ut de riktige signalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ajab
Men det er kanskje ikke bare jeg som synes norske gutter tar lite initiativ? Skulle ønske de var litt mer frempå. Ikke bare ute på byen, men andre plasser også.

Hvis norsk gutter er så håpløse, hvorfor ikke satse på en utenlandsk? Det finnes da tusenvis av dem i alle større byer, og de er såmann ikke uten initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ina_*

Etter disse svarene får jeg egentlig bare lyst å gi opp. Menn liker meg ikke, og det får jeg bare avfinne meg med. Avslutter herved tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Jeg lurer på hvordan man i det hele tatt blir bedt på date?

Jeg blir aldri bedt på date. Det må være over et år siden sist. Og jeg går for å ha et bra utseende (i 30-åra, men holder meg bra). Er grei, intelligent, har humor osv. Er litt sjenert, men klarer fint å ha blikkontakt og føre samtaler. Blir så lei av at det aldri skjer noe i kjærlighetslivet, når jeg egentlig har lyst til å date masse.

Jeg går på byen av og til, men sjelden jeg kommer i prat med noen jeg føler meg tiltrukket av. Nå er det kanskje noen som tenker at jeg selv bør gå og finne en mann og be han ut. Men jeg har ikke så lyst til det som jente. Vil at mannen skal være jegeren, så kan jeg velge ;)

Og nettdating er ikke noe for meg, jeg må se mannen "live" for å vite om jeg liker han.

Håper noen kan gi meg noen gode råd, og gjerne fra gutter!

Jeg er jo ikke gutt (du mener kanskje "menn" eller?) men kan tipse deg om at hvis du bor i en større by er det mye enklere. Forsøk å blil invitert til private fester og sammenkomster og delta aktivt ut på byen-fester. Dette er langsiktig arbeid og det tar tid. Du bør se bra ut, kle deg smart, sminke deg, prate med flere og stifte kontakter. etterhvert vil datene bare komme av seg selv. dette forutsetter jo at du har det morsomt underveis? Jeg tror ikke det vil skje mye dersom du ikke er tilstede på sosiale sammenkomster. Da vil mennene be deg med ut - dersom de er norske vil det kanskje gå noen år eller spritflasker før de tør å snakke til deg, men shit au, den som venter venter ikke forgjeves?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...