Gjest Gjest_månestråle_* Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Ble usikker på hvordan man regner ut hvor mange poeng man har? På 07 tråden regnet de ut på en annen måte enn det jeg har gjort. Det jeg har gjort er å plusse alle karakterene fra videregående og fått snitt karakteren og + 8 det fordi det er 8 fag + alder og høgskole??? Det var en fra politiet som sa jeg skulle gjøre det sånn? Noen som vet?
yoga Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Ble usikker på hvordan man regner ut hvor mange poeng man har? På 07 tråden regnet de ut på en annen måte enn det jeg har gjort. Det jeg har gjort er å plusse alle karakterene fra videregående og fått snitt karakteren og + 8 det fordi det er 8 fag + alder og høgskole??? Det var en fra politiet som sa jeg skulle gjøre det sånn? Noen som vet? Nå må jeg prøve å holde tunga rett i munnen her. Pluss sammen alle karakterer fra vgs. (Der du har både standpunkt og eksamenskarakter finner du middelsverdien.) Summen av de karakterene deler du på antall fag og deretter ganger med 10. Da finner du karakterpoengssummen din. I tillegg er det jo også alderspoeng, fordypningspoeng, evnt. høyere utdannelse etc. Dette finner du mer om på Samordna sine sider
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå