Octavia Skrevet 13. mai 2003 #1 Skrevet 13. mai 2003 Vi har så smått begynt å drømme om å komme oss sørover i høstferien (i beg av okt.). Hvor ville dere dratt? I fjor (sept.) var vi i Firenze-området. Kan dere anbefale noen steder i Italia hvor det (forhåpentligvis) er varmt i høstferien?
Gjest Øyvind Gjervik Skrevet 23. juni 2003 #2 Skrevet 23. juni 2003 I fjor høst var jeg 2 uker på Lanzarote, siste uken i september og første i oktober. Nærmere bestemt var jeg i Playa Flamingo, noen minutters gangavstand fra Playa Blanca. I oktober var det usedvanlig varmt for årstiden der nede, oppe i 36 grader på dagtid, og 31 på nattestid. Herlig :-)) På den tiden av året er det ganske goldt der nede; blomstringen, det lite som er, er der hovedsaklig om våren. Steder der å anbefale: En tur på vulkantoppen Montaña Roja like i nærheten. En tur til Yaiza; regnes som Spania`s peneste og reneste by. Vel, etter min smak er det bare en landsby, men en utrolg trivelig koselig en. En tur til El Golfo kan også anbefales, og da gjerne litt sent på dag, da fargene i vannet der gjør seg meget spesiell. Timanfaya nasjonalpark anbefales virkelig. En tur til Teguise bør også oppleves, men reis der helst utenom markedsdagene hvis man ønsker å oppleve stedet. En tur til borgen Castillo de Santa Bárbara rett over byen anbefales også. Også en tur til Playa de Papagayo øst for Playa Blanca anbefales. Man kan både kjøre å gå der til, jeg valgte sistnevnte. Veiene som fører frem til den nydelige stranden forandrer seg etterhvert som nye veier og hotell- og leilighetskompleks fullføres. Jeg tok også lokalfergen fra Playa Blanca over til Corralejo på Fuerteventura. Reis helst på egenhånd slik jeg gjorde (ikke med et reisebyrå) dertil, da kan du fritt bestemme hvor og når lenge i byen man vil være. Byen i seg selv er meget stygg, bortsett fra noen få originale hus som har sin sjarm. Naturen rundt byen er NYDELIG, og oppleves best ute fra havet rett utenfor byen. Et OPS! Kjørekulturen (eller mangel på sådan) er enda verre der enn på Lanzarote, så vær våken.
Octavia Skrevet 23. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2003 Vi har allerede kjøpt flybilletter til Firenze. Fikk billig-billetter med Lufthansa. Har imidlertid ikke overnattingssted enda, så hvis noen har noe tips.... Kommer ikke til å ha leiebil, så det må være i gåavstand til togstasjon. Meg og husbonden + jenta vår på 2 år. Har aldri vært på Lanzarote, men kanskje en gang? Du frister!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå