Gjest vimselot Skrevet 5. mai 2008 #21 Skrevet 5. mai 2008 Du må selvfølgelig rense paprikaen også. Men det vet du vel, ta bort frø og den grønne stengelen. Du trenger ikke saus til, men det er mindre fett hvis du lager saus og har de ferdiglagde? kjøttbollene i sausen enn om du steker de på nytt og har saus ved siden av... (saus inneholder generelt mindre fett enn smeltet smør f.eks) Men når du woker grønnsakene trenger du ikke saus. Hvitløk er også kjempegodt å ha i woken, erstatt med litt hvitløkspulver hvis du ikke har... Bruk olivenolje eller rapsolje, men selvsagt, bruk det du har... Tyttebær funker. Koker du poteter en dag, og det blir par stk til overs, kan du knø de og blande de i neste dags kjøpepotetmos. Må nesten spørre om det ikke er noe som heter skolekjøkken? Er ikke personlig ment.
Gjest glamourgirl Skrevet 5. mai 2008 #22 Skrevet 5. mai 2008 Jeg syntes nesten jeg må spise opp det som er her først sånn at jeg ikke kaster det pga det ikke er sunt nok. Nettopp, og nå når du kombinerer med grønnsaker, så hever du jo sunnhetsnivået mange hakk! Syns du er flink jeg, også bytter du ut litt og litt etterhvert som du venner deg til matlaging.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #23 Skrevet 5. mai 2008 Må nesten spørre om det ikke er noe som heter skolekjøkken? Er ikke personlig ment. Jo da, men det som jeg husker er av typen sånn koker man poteter og sånn lager man et helt vanlig standard norsk middag, men norsk mat er vel ikke kjent for å være så veldig sunn. Og jeg tror vi aldri noen sinne nevnte ordet wok på ungdomsskolen. Men da fikk jeg laget middag og sambo er mett og fornøyd, selv om han kanskje fikk halvparten av vanlig porsjon. Da må jeg bare finne sunn middag til i morgen hmm...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå