Gjest Meg. Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 hei. jeg har fått innvilget skoleplass og dagpenger av nav til 2012, og skolegang i 3 år. har igjen ett år av fri skolegang, men føler at jeg er ferdig, formen er på bedringens vei, og har smått og smått begynt å utvikle mitt eget selvstendige næringsdrivende. Har ikke tjent noe på dette enda. har heller brukt de få navpengene jeg har fått til å drive litt markedsføring for å kanskje få kunder. så nevner flere for meg at jeg kan få hjelp og støtte av Nav til å starte opp et firma. vet noen om dette stemmer? ring dem og spør vil noen svare. vel, det er håpløst å få riktig svar, hvis man får svar fra NAv i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Jeg tror kanskje ikke man får konkret støtte til å starte opp, men ettersom du allerede har rett til støtte til skoleplass og dagpenger skulle jeg tro du kan få tilsvarende mens du etablerer firmaet. Man kan/kunne også motta dagpenger i en overgangs/etableringsfase vet jeg, selv om man skulle få inn penger på oppdrag (evt overskudd beregnes jo ikke før neste års selvangivelse, og man tjener ofte lite i starten). Dessuten tror jeg NAV mange steder har etableringskurs som dreier seg om lovverk, markedsføring/analyse etc. Også har du jo Innovasjon Norge, da.
Gjest Meg. Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 takk for svar gjest. da får jeg atter en gang ringe å høre om den "hyggelige" damen i resepsjonen orker eller evner å trykke meg frem til min avdeling. nå har jeg mer informasjon å gå ut fra. nav vil jo ikke opplyse om alt heller, da de forventer at man skal lese regelverket selv. noe jeg forstår, men det er mye å huske helt håpløst de her. ikke svarer de på mail heller...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå