Gå til innhold

Bli veggis - spar miljøet

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sant at kjøttindustrien er veldig forurensende, og det vil hjelpe betydelig på miljøet om vi alle - om ikke ble vegetarianere - reduserte kjøttforbruket.

Gjest gammel veganer
Skrevet
Det er helt sant at kjøttindustrien er veldig forurensende, og det vil hjelpe betydelig på miljøet om vi alle - om ikke ble vegetarianere - reduserte kjøttforbruket.

Ja, og som det også blir nevnt i den artikkelen som er starten her, velger mer og mer kortreist mat. Der har jeg selv endel igjen, men merker at det blir lettere etterhvert som jeg blir mer obs på det.

Skrevet

Ja, det er kun i overgansfasen at slikt er vanskelig. Mennesker er vanedyr og det å spise mindre kjøtt og mer grønnsaker blir også en vane på lik linje med kjøtt til middag hver dag. :)

Gjest gammel veganer
Skrevet
Ja, det er kun i overgansfasen at slikt er vanskelig. Mennesker er vanedyr og det å spise mindre kjøtt og mer grønnsaker blir også en vane på lik linje med kjøtt til middag hver dag. :)

Ja. Men enkelte vaner (les: sjoklade :rodme: ) er ikke alltid like lett å bli kvitt uansett hvor mye det legger seg på skinka :ler:

Og så har det litt med hvor en bor og. Jeg har ikke et tilbud her i byen om slike grønnsakskasser med "nærgrønt", og da vanskeliggjør det ting litt. Men som en lite prosjekt skal jeg nå ha sukkererter i blomsterkassen i år. Alle monner drar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...