Apihl Skrevet 5. mai 2008 #1 Skrevet 5. mai 2008 Hei jeg har ganske ofte urinveisinfeksjon. Jeg har prøvd to ulike kurer med antibiotika, men de har ikke fungert. jeg har vært på mange undersøkelser osv, men det ordner seg ikke. Jeg lurer på om det er noen som har prøvd en type medisin som faktisk har fungert? Vil gjerne ha navnet på den..
Miel Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hva slags antibiotika som virker kommer helt an på hvilken bakterie det er som forårsaker infeksjonen, og det som virker i ett tilfelle, behøver ikke å ha noen som helst effekt i et annet. Sørg for at det gjøres en dyrkning av urinprøven din når du har UVI (når du er frisk har det null hensikt, da er urinen din steril), så legen kan få en skikkelig resistensbestemmelse. Siden du har dette ofte, går jeg ut i fra at du vet alt om hvordan man (i teorien...) forebygger UVI - drikke mye, tisse når du må (og spesielt etter sex), unngå å fryse, eventuelt ta preparater som gjør urinen din surere...?
Gjest regine ii Skrevet 5. mai 2008 #3 Skrevet 5. mai 2008 Det er ikke medisin i tradisjonell forstand, men drikk brenneslete! Gjerne 1,5 - 2 liter pr. dag i en periode på noen uker. Litt slitsomt (den smaker veldig grønt), men det hjalp i allfall meg å få bukt med problemet. Kan drikkes både varm og kald, så en kan lage opp om morgenen og ha utover dagen. Ellers må du selvsagt sørge for å holde deg varm, ikke sitte på kalde stener, tisse etter sex etc.
Miel Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Brenneslete vet jeg moren min har brukt mye også, men jeg fikser ikke helt smaken... "Overdoser" med C-vitamin har vært effektivt for min del (man kan få kjøpt ren askorbinsyre i pulverform på apoteket).
Melonas Skrevet 5. mai 2008 #6 Skrevet 5. mai 2008 UVI er ikke noe godt, det vet jeg alt om!! Jeg har prøvd forskjellige antibiotika kurer, og det som virker best for meg er Selexid. Men, sist jeg hadde UVI gikk jeg på legesenteret for å få det bekreftet, så gikk jeg å kjøpte tranebærkapsler. Tok en kapsel mer enn det som står på pakken de første dagene, så tok jeg vanlig dose resten av uka. Etter en ukes tid gikk jeg tilbake med en u-prøve og jeg var frisk som en fisk!! Jeg skal helt klart ta tranebær neste gang, bare husk å levere u-prøve til test etter en ukes tid. (selvfølgelig før hvis det ikke er noen bedring.) I en peroide hadde jeg UVI ganske ofte; grunnen til dette var faktisk han jeg var sammen med da... Tips nr en: gå på do etter sex, nr to: viktig at kjæresten også er nøye med hygiene..
Gjest Alabama Skrevet 5. mai 2008 #7 Skrevet 5. mai 2008 Men, sist jeg hadde UVI gikk jeg på legesenteret for å få det bekreftet, så gikk jeg å kjøpte tranebærkapsler. Tok en kapsel mer enn det som står på pakken de første dagene, så tok jeg vanlig dose resten av uka. Etter en ukes tid gikk jeg tilbake med en u-prøve og jeg var frisk som en fisk!! Jeg fikk min tredje UVI på under to mnd, og istedenfor å gå til legen og ta en ny kur med AB, så fikk jeg i meg to liter appelsinjuice, og saften av fire sitroner de to første døgnene, og spiste i tillegg tranebærkapsler fra apoteket og noen smertestillende. Etter et par dager var det over!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå