Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 Go'dagen folkens jeg skal ta eksamen i politisk idehistorie nå til onsdagen som privatist. Nå lurer jeg på om det er noen som har hatt eksamen i poltisk idehistorie som kan hjelpe meg..? Det som jeg har fått vite er at jeg får et emne, men hvilke emner kan jeg få? Noen som kan fortelle meg hvordan en politisk idehistorie eksamen foregår? På forhånd takk
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Du kan vel komme opp i ethvert av emnene som omtales i pensumboka? Og eksamenen er som muntlige eksamener flest; du forteller om emnet du blir bedt om å fortelle om, deretter spør gjerne sensor flere spørsmål dersom noe er uklart eller han synes du har forklart lite utfyllende om noe. Trøsten er at dette er en ganske lett eksamen om du er en smule interessert i politikk. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Tusen takk for hjelpen! Kan du gi meg noen eksempler på oppgaver som man på politisk idehistorie-eksamen?
Gjest Gjest #2 igjen Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Jeg tok eksamen i politisk idehistorie for 10-12 år siden, og etter hva jeg kan huske fikk jeg spørsmål om en eller annen britisk politisk tenker. Jeg husker ikke lenger hvem det var eller hvilken retning han var opphav til, men mener han var konservativ og fokuserte mest på økonomi i filosofien sin. Hvem han var har du sikkert bedre grunnlag for å si enn jeg, selv om jeg den gangen fikk 5 på eksamenen Men om du har eksamen i morgen, er det beste tipset jeg har, å regne deg selv som utlært, og slappe av, sove litt, spise godt i morgen tidlig og beholde roen til du skal opp. Du gjør det sikkert bra - lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå