SilkeSatan Skrevet 4. mai 2008 #1 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hei Jeg har søkt på adjunkt- og lektorprogram ved UiO til høsten. Og det jeg lurer på er: - Er det mange som søker der? - Er det slik at hvis du ikke har de karakterpoengene, så blir du ikke en gang vurdert? Har hørt folk har sagt at å komme inn på UiO er beinhardt... Stemmer dette? Takker på forhånd for svar. Endret 4. mai 2008 av SilkeSatan
SilkeSatan Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg dytter denne opp igjen i håp om å få noe svar.
La Luna Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 De har et visst antall plasser, og det er de med de beste karakterene som får disse. Du kan se på hva karaktersnittet var i fjor og sammenligne det med ditt eget snitt. Det bruker ikke forandre seg veldig mye fra år til år, men litt må du regne med. Da kan du samtidig sjekke hva karaktergrensene er for alle studier ved uio, og da ser du at det ikke er "beinhardt" å komme inn på alle studier. Gå til samordnaopptak.no
Gjest Thalee Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hva annet enn konkurransepoeng mener du de kan vurdere?
SilkeSatan Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 La Luna : Takk for svar Thalee : Var ikke slik jeg mente.. Men om de ikke har fått nok søkere som har nok konkuransepoeng, er det da slik at de ikke tar inn fler, uansett om de som da har søkt har lavere poeng?
La Luna Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 (endret) La Luna : Takk for svar Thalee : Var ikke slik jeg mente.. Men om de ikke har fått nok søkere som har nok konkuransepoeng, er det da slik at de ikke tar inn fler, uansett om de som da har søkt har lavere poeng? De har ikke en fast poenggrense, grensa kommer etter at de har tatt inn det antall søkere de har plass til Endret 26. mai 2008 av La Luna
Grønt blad Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Det finnes ingen poenggrense før opptaket begynner. De tar inn de med flest poeng og fyller opp plassene. Poengene til den søkeren med færrest poeng, men som likevel kom inn, bli poenggrensen det aktuelle året. Poenggrensen fra i fjor kan gi en pekepinn på hva grensen vil bli i år. Om det er beinhardt å komme inn på UiO er anhengig av studium og øyet som ser. Medisin er beinhardt med 64,3/74,8 som laveste poengsum blandt dem som kom inn. Alle som søkte "Matematikk, informatikk og teknolog" (og fylte opptakskravene med realfag) kom inn. Pedagogikk med 37.9/45.0 er det nok ikke alle som vil si er knallhardt å komme inn på.
SilkeSatan Skrevet 4. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. august 2008 Menneh, jeg kom inn uansett da så :-D Happy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå