Gå til innhold

Komplekser!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har veldig komplekser for bena mine, altså korte og kraftige.. Men aller mest for leggene *grøss* Resten av kroppen min er jo slank, er liten og spebygd, så leggene bryter helt(!) Skulle gjort hva som helst for slanke legger og pene ankler!

så.. da var jeg ærlig med meg selv.. sier det ALDRI til andre da jeg ikke vil gjøre dem mer oppmerksom på det.

Andre her som har skikkelig komplekser for noe??

..og så lurer jeg på, om jeg aktivt gå inn for å trene/slanke meg, da må vel beina ble slankere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest-M-

Jeg har komplekser for mange ting, men mest for magen min. Den er helt ødelagt etter to barnefødsler, og kun bukplastikk kan rette på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knærne mine! De ser gruseferdelige ut, og til tross for et vekttap på over 30kg ser de like ille ut. Leggene begynner å bli faste i fisken nå etterhvert, men knærne er helt....blæææ. De stikker på en måte utover på innsiden, i forhold til resten av beina, og det ser rett og slett bare skikkelig stygt ut. De gjør at jeg overhodet ikke liker å gå i korte bukser og skjørt, for jeg føler at alle bare ser de klumpete, stygge knærne mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tror det aller,aller fleste har komplekser for et eller annet i en eller annen grad. Men velig ofte er det slik at selv om en er veldig misfonøyd med noe selv er det slettes ikke sikkert at andre ser det samme.

Selv hadde jeg i mange år store komplekser for brystene mine. Syntes de var alt for små og merkelige i fasongen. Men så møtte jeg en fantastisk mann, som i dag er min samboer.Og han ble faktisk neste sint når jeg endelig dristet meg til å fortelle om hvorfor jeg alltid skjulte brystene om jeg hadde mulighet til det og ikke likte at han tok eller så på de. For han syntes de var så fine! Akkurat passe til meg og deilige å ta på! Jeg var jo overbevist om at dette var enten ren løgn eller så var han merkelig, og skal innrømme at det tok lang tid før jeg faktisk trodde på ham. Men når jeg nå ser meg i speilet kan jeg faktisk ( på en god dag...) tenke at " Jo, de er egentlig ganske fine!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_L_*

Rugrat: Du må ikke bli for besatt av knærne dine, alle knær er stygge hvis man stirrer for mye på dem! Coco Chanel mislikte jo miniskjørt og mente at alle kvinner burde ha knelange skjørt fordi knær er en stygg og klumpete kroppsdel. Jo mer jeg ser på mine knær, jo mer enig blir jeg. Så man må bare ignorere det og ta på seg shortsen!

Jeg har litt komplekser for puppene mine, gikk opp 10 kg i vekt på et tidspunkt hvorav det virket som 5 av dem var på puppene. Nå når jeg har gått ned igjen, gikk også BH-str ned. Ikke noe imot å ha små pupper, men nå virker de liksom litt tomme og slappe og har ikke den samme fine formen de hadde før jeg gikk opp i vekt eller når jeg hadde litt store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_smiley_*

Har ikke komplekser for noe jeg.................livet er for kort til det.

Det er jo flere ting som kunne vært bedre, men ingenting jeg har komplekser for. Kanskje kunne puppene vært litt mer spretne og fyldige, men jeg nærmer meg jo 30, så hva kan man egentlig forvente? Jeg orker ikke å ha komplekser for det, for jeg vet jeg ser bra ut ellers, så hvorfor la en, liten ting ødelegge? Tror det er en kultur i Norge for å skulle ha komplekser. Veldig dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Husker ikke hvor jeg leste det, eller hvem det handlet om. Men saken var i hvertfall at selv supermodeller (kjente navn vi alle har hørt) har komplekser for kroppen sin. Det er vel noe som ligger i vår natur, at uansett hvor flotte vi egentlig ser ut så er vi ikke fornøyde.

Selv har jeg haugevis av komplekser, og med rette, ville noen mene. ;) Men jeg dytter kompleksene unna, retter ryggen og fører meg med stolthet. Har erfart at selvtillit (eller tilsynelatende selvtillit) gjør at tingene man har komplekser for blekner i glansen av den fornøyde og blide dama jeg kan være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Har komplekser for magen. Er 24, og har stort sett hatt det hele livet.

Bortsett fra magen er jeg slank. Føler det er litt uvanlig å ha så stor mage når en er såpass slank, men jeg tar forhåpentligvis feil. Men ser jo at det er en del jenter som har flat mage. Er nok veldig fokusert på min egen mage. Har fått to kommentarer på den noensinne, som jeg kan huske.

Trener mye og spiser sunt. Må nok ned i en veldig lav vekt for at den skal forsvinne, med hensyn til bmi må jeg bli undervektig. Jeg er dessuten svai i ryggen, slik at den ser større ut. Lar noen ganger være å kjøpe forskjellige topper fordi jeg synes magen ser stor ut i dem. Kan se ned på magen når jeg sitter og bli litt lei meg. Føler at noen folk ser på magen min.

Veldig mange har nok komplekser for et eller annet. For uren hud, rumpe og lår, bryster, generell overvekt, strekkmerker, store føtter osv.

Har ei venninne som fortalte at hun pleide å tro at folk rundt henne tenkte "Oi, hun hadde stor rumpe" når hun reiste seg opp. Jeg hadde aldri lagt merke til rumpa hennes i det hele tatt. (Dette var samme venninne som kommenterte magen min, forresten)

Jeg forteller heller aldri noen om magekompleksene mine. :) Så folk sliter nok mer med kroppen sin enn det kan virke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Jeg har forresten kraftige legger også. (Men slanke lår). Bryr meg ikke noe om det.

Ja, antakeligvis vil du bli litt tynnere over hele deg hvis du slanker deg. Men hvor du går ned først og mest er genetisk bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En treningsekspert kan kanskje hjelpe deg med å finne ut om du kan slanke deler av deg. Men jeg tror det er som flere her har vært inne på at mye er genetisk. Jeg har ei venninne som er veldig tynn, så tynn at hun gjerne vil legge på seg noen kilo. Men magen hennes har en tendens til å bule ut og se nesten gravid ut når hun spiser enkelte matvarer. HUN kan ikke slanke seg for å få flat mage. I såfall ville hun blitt alvorlig undervektig.

Mitt beste råd er: Lær deg å like kroppen din som den er! :) Det går an. Jeg har vært gjennom en tøff prosess selv for å lære nettopp dette. Nå har kompleksene visnet og nesten blitt borte. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har ikke komplekser for noe jeg.................livet er for kort til det.

Tror du virkelig komplekser er noe man VELGER selv? Å jobbe mot å godta er jo kjempebra, men det kver omleggelse av tankegangen, og det er ikke like lett alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig komplekser for bena mine, altså korte og kraftige.. Men aller mest for leggene *grøss* Resten av kroppen min er jo slank, er liten og spebygd, så leggene bryter helt(!) Skulle gjort hva som helst for slanke legger og pene ankler!

så.. da var jeg ærlig med meg selv.. sier det ALDRI til andre da jeg ikke vil gjøre dem mer oppmerksom på det.

Andre her som har skikkelig komplekser for noe??

..og så lurer jeg på, om jeg aktivt gå inn for å trene/slanke meg, da må vel beina ble slankere også?

Hvis du har kraftige bein og er tynn ellers, så skyldes det sannsynligvis sterke muskler, og du er sikkert fin.

Det er langt styggere med tynne armer og bein, og så en bilring rundt magen, men det er min mening.

Ja, vi har nok alle et eller annet vi ikke er helt fornøyd med, det beste er vel å lære seg å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-S
Hvis du har kraftige bein og er tynn ellers, så skyldes det sannsynligvis sterke muskler, og du er sikkert fin.

Det er langt styggere med tynne armer og bein, og så en bilring rundt magen, men det er min mening.

Ja, vi har nok alle et eller annet vi ikke er helt fornøyd med, det beste er vel å lære seg å leve med det.

Det må du gjerne mene,det er ditt valg.Men tenk litt på at det er nettop slike uttalelser som er med på å skape komplekser.Som en generell uttalelse her,vil jeg også si at jenter absolutt er jenter verst når det gjelder slike ting.Særlig jenter som har komplekser for vekten (ofte uten grunn),har en tendens til å rette opp selvtilliten sin med å rakke ned på dem som er tynne.En ting er ihvertfall sikkert:Noe ekte selvtillit får man aldri av å sammenligne seg med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du gjerne mene,det er ditt valg.Men tenk litt på at det er nettop slike uttalelser som er med på å skape komplekser.Som en generell uttalelse her,vil jeg også si at jenter absolutt er jenter verst når det gjelder slike ting.Særlig jenter som har komplekser for vekten (ofte uten grunn),har en tendens til å rette opp selvtilliten sin med å rakke ned på dem som er tynne.En ting er ihvertfall sikkert:Noe ekte selvtillit får man aldri av å sammenligne seg med andre.

Det var ment som en oppmuntring til hun som skrev hovedinnlegget, at jeg ikke synes hennes type kroppsfigur er stygg. Men jeg ser at det jeg skrev sikkert kom litt uheldig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Armene mine, og "valken" jeg får ved armhulen... Jeg synes armene mine er ekle, småfeite, disser og er generelt grusomme. Derfor litt surt at jeg ikke kan gjemme meg i langermet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har komplekser over alle slags ting, men bryr meg ikke SÅ mye over dem. Jeg vet at de er der, men jeg lar ikke de påvirke livet mitt.

Alt i alt betyr det bare at jeg kler meg i klær som passer MEG, og ikke klær som bare følger den siste moten. En kan alltid finne klær som en kler :)

Ikke alle MÅ gå med skinny-jeans eller tights eller bitte-litte mini-skjørt. Det finnes flere kule klær for alle slags fasonger, også for sommer!

Til ts, det er faktisk viktig å fokusere på det som er bra med deg. Jeg var lenge overbevist at jeg hadde den styggeste magen i hele verden :) Men etter å ha forhørt fra veninnene, ble det klart at de hadde aldri lagt merke til det! Det er bare å kle deg riktig å være stolt over det som er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har komplekser over alle slags ting, men bryr meg ikke SÅ mye over dem. Jeg vet at de er der, men jeg lar ikke de påvirke livet mitt.

Alt i alt betyr det bare at jeg kler meg i klær som passer MEG, og ikke klær som bare følger den siste moten. En kan alltid finne klær som en kler :)

Ikke alle MÅ gå med skinny-jeans eller tights eller bitte-litte mini-skjørt. Det finnes flere kule klær for alle slags fasonger, også for sommer!

Til ts, det er faktisk viktig å fokusere på det som er bra med deg. Jeg var lenge overbevist at jeg hadde den styggeste magen i hele verden :) Men etter å ha forhørt fra veninnene, ble det klart at de hadde aldri lagt merke til det! Det er bare å kle deg riktig å være stolt over det som er bra!

Godt skrevet. Enig med deg. Hvis man finner klær man kler istedenfor å følge moten, så ser man ofte bedre ut. Det gjelder å fremheve det som er fint. Dessuten er det nok sant at andre folk ikke nødvendigvis legger merke til det du anser som skavanker på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet at jeg egentlig ser helt normal ut. men har mange komplekser jeg sliter med.

Er ikke alltid så lett med klær når man har så mye som ser rart ut.

Puppene mine er altfor små i forhold til kroppen min, og står for langt fra hverandre så jeg får aldri kløft, dette gjør at jeg ikke føler meg særlig attraktiv og kvinnelig.

Rumpa er altfor stor i forhold til resten av kroppen + at den er full av cellulitter som jeg har hatt helt siden jeg ble tenåring. Til og med da når jeg veide nesten 10 kg mindre enn nå og var veldig tynn.

Føttene er for lange i forhold til de smale leggene mine, dette gjør at foten, selv om jeg vet at 39 er en normal strl, ser skikkelig lang ut og jeg kan dermed ikke gå i sånne gode ballerinasko, er stort sett bare joggesko i en spesiell fasong jeg kan gå i.

Knærne mine er så stygge at jeg må alltid ha noe som dekker over dem.

De har en valk rett over seg og jeg tror ikke det er noe man kan gjøre for å få den bort, uansett hvor mye jeg trener. (trener annenhver dag)

Leste forøvrig en plass at demi moore slet med slike knær, så derfor fettsuger hun de.

Elllers er jeg bare 22 år og sliter likevel med synlig blodkar og blå "rosetter" med blodårer på lårene og rumpa.

Slike som vanligvis bare bestemødre har.

Men selvfølgelig har jo masse ting jeg er fornøyd med også, men det føles surt og se jenter med korte skjørt og nydelige bein, og med pupper som er c og større. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Er ikke noe glad i tærne mine! I tillegg stikker ribbeina på den ene siden mer ut enn på den andre. Dette kommer frem nå som jeg går ned i vekt, hadde glemt at jeg hatet dem :ler: Men, kanskje jeg skal slutte å fokusere på dem, så blir jeg en litt mer lykkelig person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...