Gå til innhold

Vondt under fot


Mona32

Anbefalte innlegg

Har i flere måneder vært plaget med at jeg har hatt ubehag i leggen, spesielt den høyre, og har nå fått skikkelig vondt under høyre fot. Smerten er på kanten av hælen inn mot midten av foten. Om natten kjenner jeg ikke noe, men med en gang jeg begynner å trø på den så får jeg ont, og det er ubehagelig å trø på den. I tillegg har jeg fått ont i ryggen, nede med halebeinet. Kan dette ha noen sammenheng med foten? Noen som har opplevd det samme? Har ikke drevet med noen spesiell form for trening, så det er ikke det som er årsaken. Ubehager i leggen er noe som kommer og går, mens verket under foten er konstant når jeg er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har i flere måneder vært plaget med at jeg har hatt ubehag i leggen, spesielt den høyre, og har nå fått skikkelig vondt under høyre fot. Smerten er på kanten av hælen inn mot midten av foten. Om natten kjenner jeg ikke noe, men med en gang jeg begynner å trø på den så får jeg ont, og det er ubehagelig å trø på den. I tillegg har jeg fått ont i ryggen, nede med halebeinet. Kan dette ha noen sammenheng med foten? Noen som har opplevd det samme? Har ikke drevet med noen spesiell form for trening, så det er ikke det som er årsaken. Ubehager i leggen er noe som kommer og går, mens verket under foten er konstant når jeg er våken.

Jeg har faktisk akkurat det samme. Vondt ved "midten" av foten. På "kanten". Jeg har derimot på begge føtter. Fikk dette da jeg spilte golf. Aner ikke hva det skyldes, håper det ikke varer lenge. Dette startet idag!

For meg gjør det ikke vondt når jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: sjekk med en osteopat. Finn en under Norsk Osteopat Forbund. Tror du kan få god hjelp av slik behandling. Masse fysioterapeuter som har videreutdannet seg i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske naturlig at du kan få vondt i ryggen hvis du har veldig vondt under foten. Da går du sikkert ikke naturlig og belaster det andre beinet mer. Da går du skjevt og det kan gjøre at ryggen blir vond.

Du har jo hatt vondt i foten i flere måneder og det er lenge nok til at også ryggen blir vond.

Jeg hadde for noen år siden også vondt i undersiden av den ene foten og tror at det kom av overbelastning i forbindelse med mye gåing. Fastlegen fant ikke noe spesielt, men ga meg diverse medisiner som kunne dempe betennelse samt salve som kunne smøres på foten. Jeg fikk også vondt i ryggen. Det hjalp litt og gjorde at man kunne gå mer normalt igjen og da forsvant ryggplagene.

Foten min fortsatte å være vond en tid etterpå, men smertene forsvant gradvis. Det kan være en betennelse i senefestene under foten og man bare irriterer betennelsen når man går. Men man må jo bevege seg så det er en ond sirkel. Jeg tror at medisinene jeg fikk hjalp meg til å slappe av i foten når jeg ikke brukte den slik at betennelsen fikk en sjanse til å gå tilbake. Det er for eksempel viktig at foten slapper av når man sover.

Så jeg ville gått til fastlegen for å få h*n til å se på det og gi nødvendige medisiner.

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

sjekk ut fotsoneterapi.. og ulike soner.. dette området tilsvarer halebenet og ryggen.. det kan være en sammenheng der..? soneterapi/massasje for å åpne blokkeringene kan være alfa omega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...