Gå til innhold

Nytt bosted nord for Oslo

Fremhevede innlegg

Gjest På flyttefot
Skrevet

Vi planlegger å flytte sørover i løpet av året, tenkte å finne oss et sted nord for Oslo da vi ikke vil bo i selve byen. Gjerne ved Gardermoen et sted. Men hvordan er det å bo der? Er det noen steder som "anbefales"? vanskelig å si kanskje, men jeg er bare ute etter litt erfaringer... Hvordan er Ullensaker og Skedsmo å bo i, for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal arbeide i Oslo er Skedsmo et bra sted å bo fordi det er kort vei inn til Oslo. Toget fra Lillestrøm til Oslo S. bruker ca. 13 minutter hvis det kjører Romeriksporten. Offentlig kommunikasjon fra Nedre Romerike inn til Oslo er bra. Men det er et dyrt område å etablere seg i. Jeg har bodd oppe ved Gardermoen og opplevde det som tungvint når jeg skulle dra til Oslo. Du bør også vurdere Rælingen, Fet og Nittedal.

Gjest Lidia ikke innlogget
Skrevet

Er det noen andre som kan være enige i at Skedsmo er et bra sted når man jobber? Vurderer området litt, men er usikker. Bor selv i Oslo i dag, men av flere årsaker har jeg lyst til å flytte ut av byen.

Gjest Lidia ikke innlogget igjen
Skrevet

mente selvfølgelig når man jobber i Oslo da, gikk visst litt fort i svingene her. Hvordan er det forressten med barnehagedekning i denne kommunen?

Skrevet

Skedsmo er dårlig på det.. De skal vistnok ha full dekning i løpet av året. Men mange bygges "feil" sted. (eller feil og feil.. det kommer ann på hvor i kommunen du bosetter deg hen da.. men er du uheldig kan du få en lang vei til barnehagen).

I ullensaker er det godt med barnehageplasser.

er også helt grei vei inn til oslo derifra.

Gjest Lidia ikke innlogget
Skrevet

Det heter brånåsen der vi har titta litt, men er ikke så veldig kjent der borte. Trodde det var ganske bra dekning der.

Til TS: ikke meningen å ødelegge din tråd :)

Gjest Gjest
Skrevet

På Brånåsen er det to barnehager.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Må bare be deg ta en titt til min egen kommune: LUNNER

Full barnehagedekning, tror jeg, (har ikke barn i den alderen selv)

Og som innflytter har jeg funnet meg godt til rette her. Kort vei til Gardermoen, og Oslo ca 45 min. Veiene går i alle retninger her Østover og Vestover, nordover og sørover. Midt i smørøyet som sagt

NÆR NATUREN-NÆR BYEN.

http://www.lunner.kommune.no/

Gjest På flyttefot
Skrevet
Til TS: ikke meningen å ødelegge din tråd :)

Helt greit det! Det skrives jo uansett om ting jeg er interessert i å vite om området vi vurderer... Flere innspill mottas med takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...