Gjest Tutta fra Calcutta Skrevet 13. mai 2003 #1 Skrevet 13. mai 2003 http://www.bt.no/kuriosa/article157415 Hva liker deres barn? Selv har jeg dessverre ikke barn, men er tante til flere. Ser at det "trendsleker" som er vinnerne uansett hva foreldrene prøver å få dem til å like.:-? Er det ikke "godt" nok med ei dukke som ikke er Barbie? Hva med bondegårdsdyr istedenfor digimon-figurer? Kan foreldre virkelig ikke "styre" barnas interesser? Blir barna våre bortskjemte? Hvilke feller bør vi unngå - og hvordan? Synes at dagens barn har ekstemt mye leker. Er det meg som ikke "følger med"? Tutta
Redhead Skrevet 13. mai 2003 #2 Skrevet 13. mai 2003 Eldstemann på snart 4 elsker å leke med Thomas-toget eller biler. Han har passe med leker, og jeg har bevisst ønsket andre ting (klær, bøker) fra familien til jul og bursdager. Har opplevd at enkelte i min svigerfam. har blitt fornærma fordi jeg ønsker klær. Vel, han leker med favorittene sine. Nye leker bryr han seg lite om....og han foretrekker husdyr fremfor dinosaurer. Sikkert sær han, han er t.o.m. redd Kaptein Sabeltann.
makeløs Skrevet 14. mai 2003 #3 Skrevet 14. mai 2003 Dagens barn har mye leker. Men om de er bortskjemte er vel litt forskjellig. Det er vel avhengig av om de får alt de peker på eller om de må "jobbe litt med saken", ønske seg til bursdag/jul etc. Jeg tror det er mulig å styre interesser til en viss grad. Men disse bølgene som slår innover landet med div. "trendleker", er vel umulig å unngå. Selv så har vi prøvd å "samle" på ting, som f.eks. lego. Har nå en stor kasse, både "vanlig" lego, Harry Potter-utgaver og mere avanserte saker (techno). Det har fungert veldig greit. Eldstemann på snart 4 elsker å leke med Thomas-toget eller biler. Her må du passe på, antagelig mye værre enn trendlekene. Har du ikke lest hva Engelske psykologer skriver om Thomas-toget? Farlig, farlig
Redhead Skrevet 19. mai 2003 #4 Skrevet 19. mai 2003 Her må du passe på, antagelig mye værre enn trendlekene. Har du ikke lest hva Engelske psykologer skriver om Thomas-toget? Farlig, farlig Vel, sønnen min er ikke det spor redd for tog selv om han har sett mangt et krasj med Thomas-toget... :blunke: . Derimot lærte han både tallene og fargene ved hjelp av Thomas-toget (og vennene hans ), så da får bare de engelske psykologene mene hva de vil. Merkelig at de har funnet ut dette etter så mange år. Det må være mange "ødelagte" barn rundt om.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå