Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om noe som kan hjelpe?? Jeg er veldig mye tett i nesa.. Som oftest bare i ett nesebor om gangen.. Og spesielt om kvelden når jeg legger meg ned i sofaen eller når jeg skal sove.. Skikkelig irriterende..

Må også legge til at det ikke er pollen allergi..

Endret av zilje_k
Videoannonse
Annonse
Gjest Casey
Skrevet

Det kan være skjev neseskillevegg. Jeg vil sterkt anbefale at du først oppsøker fastlegen (dersom du har en) og forteller om at det har vært og er et problem i hverdagen, og ber om henvisning til en øre-nese og halsspesialist for å bli vurdert for en operasjon. Spesialisten vil undersøke neseskilleveggene og du bør fortelle på hvilken side det som oftest er tett. Er det 50/50 forteller du det. Er du heldig blir du prioritert til å få en operasjon dekket av det offentlige helsesystemet. Hvis ikke, kan du likevel få neseskilleveggen operert på privat klinikk.

Gjest Gjest
Skrevet

må bare få avklart at du bruker ikke nesespray nå regelmessig?.. Det er også ofte en grunn til tett nese..

Skrevet

Bruker ikke nesespray nei. Brukte det flere måneder sammenhengende for ett par år siden. Da fikk jeg en spesiell nesespray fra legen. Og etter dette trengte jeg ikke vanlig nesespray lenger. Bruker bare saltvann nå..

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan høres litt ut som støvallergi også, selv om du da antagelig ville vært mer tett når du våkner enn når du legger deg.

Skrevet

Jeg har faktisk litt støvallergi. Ikkeno jeg har tatt opp med lege, men merker det selv da jeg vasker og rer opp senger.. Er både tett når jeg legger meg og når jeg står opp. Og ofte når jeg setter meg ned.. hmm..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har faktisk litt støvallergi. Ikkeno jeg har tatt opp med lege, men merker det selv da jeg vasker og rer opp senger.. Er både tett når jeg legger meg og når jeg står opp. Og ofte når jeg setter meg ned.. hmm..

Det kan være lurt å ta det opp med legen, støvallergi er ofte litt diffust i symptomene så du kanskje ikke relaterer plagene til støvet. Samboern min gikk med tett nese og vonde bihuler i flere år før han tok en allergitest. Han har ikke sterk allergi, men nok til at han blir tett i støvete rom og i en ikke skikkelig rengjort seng. Å få diagnosen så man blir bevisst på å forebygge, og blå resept på allergipiller, har definitivt gjort livskvaliteten bedre :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpa:) Da skal jeg jammen meg høre med legen min:)

Skrevet

Jeg fikk henvisning til ØNH lege og tok prikktest da jeg ikke var sikker på om jeg var allergisk for mer enn timotei. Testet 10 forskjellige ting.

Fikk samtidig henvisning av han til røntgen av bihuler, nese og fått påvist skjev neseskillevegg noe jeg visste jeg hadde da jeg også er mye tett og bare på en side av gangen. Det var ikke så ille skjevt, men jeg får alikevel operasjon fra det offentlige om jeg velger det.

Skrevet

Uff.. Har ikke lyst til å operere.. LITE glad i sånne ting.. Men er vel ikke den eneste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...