Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Hvor mottakelige er dere for å ansette personer med doktorgrad?
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #2 Skrevet 5. mai 2008 Hvor mottakelige er dere for å ansette personer med doktorgrad? Generelt sett, er du penere, smartere, bedre utdannet og kort sagt mer presentabel enn sjefen, får du ikke stillingen. Fordi h*n betrakter deg som en konkurent. Sånn er det bare på svært mange steder!
Titti72 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Hvis det er relevant for oss så får du jobben. Men en doktorgrad i maurerens liv betyr ikke noe i min bedrift. Men selvfølgelig hvis du har de kvalifikasjonene som trengs, og har doktorgrad i tillegg, så kan du få jobben. Jeg ville ikke nevnt doktorgraden i en søknad hvis det ikke er relevant for jobben. Søker du på en butikkjobb e.l. så har dette heller en negativ innvirkning. Og til svaret over. Jeg har ansatt en blondine, med kjempepupper, som er 10 år yngre en meg. Ifg din "logikk" burde jeg sparke henne....
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Som butikksjef er jeg generelt sett skeptisk til å ansette overkvalifiserte søkere, da de som regel ikke har tenkt å bli i bedriften lenge. Min erfaring er at så fort de får en jobb som er mer relevant i forhold til utdanningen sin så forsvinner de, butikkjobben er bare noe de gjør mens de søker andre jobber, for å få penger til mat og husleie.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Som butikksjef er jeg generelt sett skeptisk til å ansette overkvalifiserte søkere, da de som regel ikke har tenkt å bli i bedriften lenge. Min erfaring er at så fort de får en jobb som er mer relevant i forhold til utdanningen sin så forsvinner de, butikkjobben er bare noe de gjør mens de søker andre jobber, for å få penger til mat og husleie. Ja det skulle jeg tro. Man tar vel neppe doktorgrad for å jobbe i butikk. Det må jo være et mål med doktorgraden. For eksempel at man ønsker å bli amaniuensus - ameniensis- amuniensus (tja.. trenger vel doktorgrad for å stokke bokstavene rett i tittelen ;-)) Poenget mitt er i alle fall at Trådstarter må spesifisere hvilke sjefer spørsmålet rettes til. Var jeg butikksjef hadde jeg sagt; nei, det gjør vi selvsagt ikke. Hadde jeg vært sjef for en høgskole hadde jeg sagt; ja selvsagt det er et krav for denne typen stilling. Det samme hvis jeg var sjef for et forskningsinstitutt el.lign.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 7. mai 2008 #6 Skrevet 7. mai 2008 Det er snakk om doktorgrad i medisinsk forskning. Da vil aktuelle jobber være i firma som f.eks. tilbyr/selger visse typer tjenester/produkter, konsulentyrker, eventuelt helse/miljø/sikkerhet, yrkeshygiene. Vil helst ut av akademia. Skjønner godt at butikksjefer ikke ville ansatt noen med doktorgrad.
mann23 Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg trenger ikke fortelle deg TS at medisinske forskere i privat sektor har noe av den høyeste livslønnen det går an å oppdrive. Tør jeg spørre hvorfor du har beveget deg vekk fra forskningen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå