Gå til innhold

Ingen bursdagsgave til sønnen min

Anbefalte innlegg

Gjest dette er så dumt at jeg logger u
Skrevet

I morgen fyller min sønn fire år.

Ingen i familien har sendt gave (de bor så langt unna at det må sendes), ikke besteforeldre, oldeforeldre eller noen andre.

Jeg er overrasket, lei meg, sjokkert og så utrolig skuffet.

Betyr ikke barnebarn mer? :(

Hadde det ikke vært for at han er så liten måtte jeg ha kjøpt inn gave fra alle selv, jeg nekter at han skal få kjenne på den skuffelsen. Men det går vel bra i år, tror ikke han kommer til å merke det.

Han snakker om at han skal få tuuuusen pakker i morgen, noe han ikke får, fordi det er kun fra oss, noen av mine venner og slikt han får pakke. Han får jo ikke pakke fra slekt, noe som alle vennene hans får.

Jeg tror mammahjertet mitt går i stykker..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:klem: Skjønner deg. Du skal få en ny klem i morgen, om da ikke pakkene har kommet med morgendagens post :)

Tuuuuuuuusem gaver kan du forresten gi ham. Pakk inn ti-15 smågaver, flere om du orker. Det trenger ikke være kostbare ting i de. Vel, kanskje i den aller siste han pakker opp :) Heng gavene på en lang snor og la ham pakke opp en og en og følge snoren rundt i huset. Da har han og du spenning og moro den stunden det varer. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Trist hvis sønnen din ikke får gaver fra besteforeldre og annen nær slekt. Men det KAN jo hende det kommer gaver? Kanskje avsenderen har vært seint ute. Ikke gi opp håpet ennå!

Har han pleid å få gaver før? Kan jo til og med hende at noen har glemt bort datoen og trenger å minnes på det. Trist det også selvsagt, men alle er ikke like flinke til å huske datoer.

Det var forresten et godt råd det med å gi han masse smågaver. Småbarn er ofte ikke så opptatt av innholdet i pakken. For mange handler det mest om å se de spennende pakkene med papir og bånd. Og telle hvor mange det er. Storparten av gleden består jo av å rive av papiret! :)

Sønnen din får nok en flott bursdag uansett!

Gjest Gjest
Skrevet

I min slekt er det vanlig å gi gave når man neste gang ser personen. Jeg har aldri fått noen gaver i posten, men derimot fått gave neste gang de kom på besøk/vi besøkte dem. Man -må- jo ikke få gave på dagen, selv om det selvsagt er kjekkest for små barn. Det kan godt hende slekten din ser det på samme viset.

Skrevet

De bor halve Norge unna så da kan han vente vel og lenge på de gavene ;)

Sendte melding til min far. Han var blakk, det var grunnen. Jeg forklarte han pent at han måtte ikke bli skuffa om jeg ga faen i å fortelle han det om han noen ganger får flere barnebarn.

Da fikk jeg til svar at han skulle sette inn 200kr til gave, og om jeg kunne dra og kjøpe.

Helt i orden, det er slik vi pleier gjøre det. Men bursdager kommer vel ikke som en overraskelse akkurat, og han har jo tydeligvis råd når han bare blir minnet på det.

Nei jeg vet ikke, er bare skuffa, lei meg, og .. :(

Gjest StoreSky
Skrevet

Synes ikke dette er noe å bråke om. De fleste har sikkert glemt det.

Har han fått gaver før? Sender dere gaver til alle de andre når de har bursdag?

Gaver er faktisk dyrt! Jeg gir bare gaver til de nærmeste, fordi det er dyrt å kjøpe og dyrt å sende.

Skrevet

Så vis barnebarn ikke er dine nærmeste hvem er det da?

Du hadde ikke brydd deg om moren din glemte barnet ditt sin bursdag?

Skrevet

De har forresten bare to barnebarn, så ja de pleier sende til alle ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Synes ikke dette er noe å bråke om. De fleste har sikkert glemt det.

Har han fått gaver før? Sender dere gaver til alle de andre når de har bursdag?

Gaver er faktisk dyrt! Jeg gir bare gaver til de nærmeste, fordi det er dyrt å kjøpe og dyrt å sende.

Enig i at mange nok har glemt det. Jeg må sette på alarmen på mobilen for å klare å huske å gratulere folk. Jeg er elendig til å huske bursdager. Og selv om jeg vet datoen folk har bursdag, så tenker jeg ikke på hvilken dato det er i dag, liksom.. Jeg har holdt på å glemme å gratulere både min far og min søster. Det er fort gjort. Jeg vet mine foreldre ikke klarer holde styr på når mine fetre/kusiner har bursdag, de bare overrekker en gave på omtrent rette årstiden når de treffes (og det er ikke så ofte).

Jeg synes det er sutrete å syte over at man ikke får gaven på dagen, jeg... Og det kan godt hende at faren din bare "hadde råd" etter at du truet ham. At han egentlig trengte de pengene til noe annet, men så gav etter for sutringen din. Jeg har også hatt veldig lite penger, og det er faen meg ikke kjekt med folk som direkte maser etter gaver da.. Om dere nå har pleid å ha de slik at du kjøper og de sender penger, så kunne du jo uansett bare lagt ut for gaven, og informert din far om det. Siden du nå tydeligvis mener at man skal hoste opp 200 kr på direkten, så må jo du klare det selv også.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg forstår godt at du er lei deg, og håper at det kommer gaver i dag eller i morgen.

Dessuten har jeg opplevd det selv, og det til og med fra personer som bor i nærheten. Det er aldri gøy.

Skrevet
Jeg synes det er sutrete å syte over at man ikke får gaven på dagen, jeg... Og det kan godt hende at faren din bare "hadde råd" etter at du truet ham. At han egentlig trengte de pengene til noe annet, men så gav etter for sutringen din. Jeg har også hatt veldig lite penger, og det er faen meg ikke kjekt med folk som direkte maser etter gaver da.. Om dere nå har pleid å ha de slik at du kjøper og de sender penger, så kunne du jo uansett bare lagt ut for gaven, og informert din far om det. Siden du nå tydeligvis mener at man skal hoste opp 200 kr på direkten, så må jo du klare det selv også.

Jeg truet ham ikke, bare sa at bryr han seg så lite så bryr jeg meg så lite. Det må bli hans valg.

At barnebarnet ditt har bursdag burde ikke komme overraskende å noen.

Min mor var med på fødselen, så jeg forventer nesten at hun husker sine egene barnebarn.

Og det er fullt mulig jeg er storkrevende. Men jeg står for det. Forventer mine foreldre at jeg husker deres bursdag forventer jeg at de husker mine barns.

Jeg har vurdert å faktisk kjøpe gave til barnet fra alle, men nei, de får ordne opp selv. Enten bryr de seg, eller så bryr de seg ikke.

Mulig jeg er barnslig, men det bunner ut i en utrolig skuffelseover mine foreldre.

Og at dette oppleves av andre er bare trist, og at enkelte besteforeldre tydeligvis har dette til vane synes jeg er hårreisende.

Gjest StoreSky
Skrevet
Så vis barnebarn ikke er dine nærmeste hvem er det da?

Du hadde ikke brydd deg om moren din glemte barnet ditt sin bursdag?

Øm..jo barnebarn er jo "nærmeste" familie... Men i akkurat denne familien så vet jeg jo ikke hvordan ting fungerer. Har de tett kontakt? Gir de selv gaver til "alle"? Har de pleid å gjøre det før? etc etc. Mange ting som spiller inn.

Tror faktisk min mor har glemt sitt barnebarns bursdag ja. Men er jo ikke alltid man har tid eller anledning til å møtes akkurat på dagen, ikke forventer jeg det heller. Og ville ALDRI tigge om gave! Gave skal komme fra hjertet, fordi giveren har lyst å gi.

Skrevet

Er det ikke litt tidlig å reagere på manglende gaver allerede før selve dagen? Post kan bli forsinket (særlig når det er fridager/langhelg involvert), pakken kan ha blitt sendt litt for sent av ymse grunner, man ha glemt å tenke på det i tide (det er fort gjort å glemme bursdager, uansett hvor nære familiemedlemmer det er snakk om) osv.

Hadde noen slektninger som sendte gave i posten da jeg var liten, stort sett var vi imponert om de kom under en uke etter dagen...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg truet ham ikke, bare sa at bryr han seg så lite så bryr jeg meg så lite. Det må bli hans valg.

At barnebarnet ditt har bursdag burde ikke komme overraskende å noen.

Min mor var med på fødselen, så jeg forventer nesten at hun husker sine egene barnebarn.

Og det er fullt mulig jeg er storkrevende. Men jeg står for det. Forventer mine foreldre at jeg husker deres bursdag forventer jeg at de husker mine barns.

Jeg har vurdert å faktisk kjøpe gave til barnet fra alle, men nei, de får ordne opp selv. Enten bryr de seg, eller så bryr de seg ikke.

Mulig jeg er barnslig, men det bunner ut i en utrolig skuffelseover mine foreldre.

Og at dette oppleves av andre er bare trist, og at enkelte besteforeldre tydeligvis har dette til vane synes jeg er hårreisende.

Han sa han var blakk, og du konkluderte umiddelbart med at han "Ikke brydde seg". Beklager, men herregud så egosentrisk.. Er det helt utenkelig at han faktisk -var- blakk? Men så ble lei seg da han ble beskyldt for ikke å bry seg, og derfor brukte matpengene sine på presang som -måtte- komme -før- bursdagen? Og å purre på presanger før dagen i det hele tatt er kommet? (purre på presanger i det hele tatt...)

Jeg vet om flere som har problemer med å huske bursdager. Det er ikke fordi man ikke bryr seg. Men ikke alle går og tenker "skal vi se, hvem har bursdag nå da" hver eneste dag. Jeg har lettere for å huske bursdagene til folk jeg har kjent i åresvis enn bursdagene til nye venner, selv om disse er like gode. Fordi jeg er "vant" til at det er en bursdag da. Siden sønnen din bare er 4 år, så har han kanskje ikke hatt nok bursdager til at folk er blitt vant å tenke på at det er en bursdag på gang.

Skrevet
Han sa han var blakk, og du konkluderte umiddelbart med at han "Ikke brydde seg". Beklager, men herregud så egosentrisk.. Er det helt utenkelig at han faktisk -var- blakk? Men så ble lei seg da han ble beskyldt for ikke å bry seg, og derfor brukte matpengene sine på presang som -måtte- komme -før- bursdagen? Og å purre på presanger før dagen i det hele tatt er kommet? (purre på presanger i det hele tatt...)

Jeg vet om flere som har problemer med å huske bursdager. Det er ikke fordi man ikke bryr seg. Men ikke alle går og tenker "skal vi se, hvem har bursdag nå da" hver eneste dag. Jeg har lettere for å huske bursdagene til folk jeg har kjent i åresvis enn bursdagene til nye venner, selv om disse er like gode. Fordi jeg er "vant" til at det er en bursdag da. Siden sønnen din bare er 4 år, så har han kanskje ikke hatt nok bursdager til at folk er blitt vant å tenke på at det er en bursdag på gang.

Så siden barnebarnet bare er fire husker ikke hans egne besteforeldre at han har bursdag? Joda, min far husket det. Han har husket det lenge.

Husk at vi snakker ikke om folk, vi snakker besteforeldre.

Så gjenstår det å se om min mor husker det.

:(

Skrevet
Er det ikke litt tidlig å reagere på manglende gaver allerede før selve dagen? Post kan bli forsinket (særlig når det er fridager/langhelg involvert), pakken kan ha blitt sendt litt for sent av ymse grunner, man ha glemt å tenke på det i tide (det er fort gjort å glemme bursdager, uansett hvor nære familiemedlemmer det er snakk om) osv.

Hadde noen slektninger som sendte gave i posten da jeg var liten, stort sett var vi imponert om de kom under en uke etter dagen...

De sender aldri gaver. De setter inn penger og ber meg handle det og det, pakke inn og skrive navnet på lappen. Porto er jo ofte yrere en pakken så vi har pleid å gjøre det slik.

Og som sagt, jeg synes synd på alle som synes det er normalt og glemme burdsdager til barnebarn.

Jeg håper at jeg er en av dem som kommer til å huske slikt, for dette er trist synes jeg.

Gjest Mirina
Skrevet
Sendte melding til min far. Han var blakk, det var grunnen. Jeg forklarte han pent at han måtte ikke bli skuffa om jeg ga faen i å fortelle han det om han noen ganger får flere barnebarn.

:overrasket: Jeg synes du oppfører deg veldig barnslig i denne situasjonen. Hvis faren din faktisk er blakk, kan det hende at han er så flau over det at han kvidde seg for å si noe. Dessuten er det drøyt å begynne å etterlyse gaver allerede før bursdagen.

Skrevet
Og som sagt, jeg synes synd på alle som synes det er normalt og glemme burdsdager til barnebarn.

Selv synes jeg mer synd på de som anser seg selv som verdens navle og fullstendig mangler forståelse for at andre kan glemme eller ha dårlig råd...

Gjest Gjest
Skrevet
De sender aldri gaver. De setter inn penger og ber meg handle det og det, pakke inn og skrive navnet på lappen. Porto er jo ofte yrere en pakken så vi har pleid å gjøre det slik.

Jeg håper at jeg er en av dem som kommer til å huske slikt, for dette er trist synes jeg.

I startinnlegget er du snurt over at ingen har sendt gave, og nå sier dere ikke pleier å sende gave?? Men i alle dager da... Om problemet er at de ikke har sendt deg penger for å kjøpe gave, som de pleier, så legg nå ut for gave selv, da, og få pengene igjen etterpå?? Eneste forskjellen er jo at du får pengne etterpå, og ikke før? Er vel ingen krise?

Og jeg synes det er skikkelig drøyt å etterlyse gaver -før- dagen i det hele tatt er kommet.. Og tro det eller ei, enkelte ganger er man faktisk blakk, selv om barnebarnet har bursdag.

I min slekt er det helt vanlig å gi gaver når man treffes. Det er da ingen som tar skade på sin sjel om man ikke får gaven på dagen. Det er jo en fin anledning til å lære sønnen din at gaver ikke er alt her i verden.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg skjønner godt at du syns det er trist at familien din ikke husker barnet ditt sin fødselsdag. Men det kan jo godt hende at gaven kommer fram til bursdagen og at de bare har feilberegnet hvor lang tid det går for å få overført penger på konto. Det har tross alt vært 1. mai imellom i denne uken. Hvis de vanligvis pleier å sende gave så ville det vært rart om de ikke gjorde det denne gangen.

Vi ønsker alle å bli husket på dagen vår, jeg tror det går et stikk i oss hvis vi opplever å bli glemt av familien vår. Jeg prøver å huske bursdagene til alle og får kjempedårlig samvittighet hvis jeg har glemt noen. I hvert fall er det viktig å huske på barna, de voksne trenger ikke gave men bare en melding om gratulerer med dagen er viktig også for oss. Men jeg purrer ikke opp.

Jeg håper det bare er feilberegning av tid som gjør at ditt barn ikke har fått gaver fra familien ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...