Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor er det ikke lov å ytre disse ordene på KG? Gudene skal vite at det er mange som ønsker å ytre dem overfor sine meningsmotstandere. Blir debatten mer sivilisert av at debattantene forhindres fra slike følelsesmessige uttrykk?

Etter min mening gjør slik rigid sensurordning debatten mer kjedelig rent språklig sett. Hvorfor ikke la debattene fargelegges av debattantenes ordforråd? Vi mener jo uansett det vi mener.

Jeg er helt uenig din jævla drittsekk!

:rope:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor er det ikke lov å ytre disse ordene på KG? Gudene skal vite at det er mange som ønsker å ytre dem overfor sine meningsmotstandere. Blir debatten mer sivilisert av at debattantene forhindres fra slike følelsesmessige uttrykk?

Etter min mening gjør slik rigid sensurordning debatten mer kjedelig rent språklig sett. Hvorfor ikke la debattene fargelegges av debattantenes ordforråd? Vi mener jo uansett det vi mener.

Du slipper da unna med mye?

Hvis jeg hadde giddet, skulle jeg satt opp en liste over all dritten du har klart å vri ut av deg for å karakterisere dem som ikke er enig med deg. Men jeg gidder ikke. Du vet best selv hva du har sagt. Egentlig syns jeg KG er en god del mer tolerant overfor sånne som deg, enn hva de strengt tatt behøver å være. Fatter ikke hva du klager over.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg forstår ikke hva det skal være godt for. Det tar fokuset bort fra saken, og det hele blir veldig uinteressant. Vel, det kan være litt underholdende også, men det øker ikke min respekt for modebattanten som kommer med disse slengbemerkningene. Jeg lurer da heller på om personen er redd for å tape diskusjonen. Om man kan si at noen taper eller vinner her inne.

Skrevet

hallo mann42. Nå må vi prøve å se dette fra bønnas vinkel. Og tenk om du hadde trodd at det bare var moskeer og hamas rundt omkring i oslo, at man innbiller seg selv at arabere vil ta over verden med et kupp, og forestill deg hvordan det må være å tro at muslimene er en eneste homogen gruppe og har som eneste mål å seire europa og usa, hadde du sovet godt da mann42?

jeg tror vi må prøve å forstå bønna litt jeg, hjelpe han på vei så han får sove bedre, hans drøm om norske nordmenn med hjemmebrent på innelomma som driver innavl i dalene er heldigvis kun hans illusjon, vi andre, ja vi holder oss tilden multikulturelle fremtiden!!

darwin har bevist dette, naturens gang Bønna!

Gjest Gjest
Skrevet
hallo mann42. Nå må vi prøve å se dette fra bønnas vinkel. Og tenk om du hadde trodd at det bare var moskeer og hamas rundt omkring i oslo, at man innbiller seg selv at arabere vil ta over verden med et kupp, og forestill deg hvordan det må være å tro at muslimene er en eneste homogen gruppe og har som eneste mål å seire europa og usa, hadde du sovet godt da mann42?

jeg tror vi må prøve å forstå bønna litt jeg, hjelpe han på vei så han får sove bedre, hans drøm om norske nordmenn med hjemmebrent på innelomma som driver innavl i dalene er heldigvis kun hans illusjon, vi andre, ja vi holder oss tilden multikulturelle fremtiden!!

darwin har bevist dette, naturens gang Bønna!

DIN JÆVLA DRITTSEKK , HVORDAN KAN DU SKRIVE NOE SÅ IDIOTISK!?!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

waco: Det at man kan forstå en viss oppførsel, betyr ikke at man skal unnskylde den.

Gjest Debattskikk
Skrevet

Jeg må flire litt ...

"Din Jævla Drittsekk" det er ikke lov å si - det blir sensurert bort. Alle roper "Fy Bønna". Alle er fornøyde. Kanskje med unntak av Bønna.

Direkte tale det er altså ikke lov.

Men å kalle noen for mindre begavet, ja bent frem ute av stand til å resonnere eller som Waco så utrolig glimrende illustrerer ovenfor- avfeie alle meningene til en enkelt bruker ut i fra et tenkt/opplevd/erfart ståsted - ja se det er lov. Hadde Waco skrevet "Bønna er en jævla rasist" så hadde det blitt moderert bort.

Så ... de som er rett frem i talemåten og kaller en spade for den jævla spaden den faktisk er de blir moderert bort. Mens de som mener at enhver spade som uttaler seg slik må være ute av stand til å bruke sine mentale evner ... DE får stå.

... Fordi det er så vanskelig å se det ... sies det ...

Moralen er: Skal du kalle noen idiot bør du lære deg noen forfinede omskrivninger for da er det ingen som skjønner at det er det du skriver. Hvis du skulle være så uheldig å ha godt utviklet sans for språk og være istand til å påpeke den "forfinede" versjonen av "jævla idiot" i en dannet setting vil den som skriver straks påpeke at det slett ikke var slike gemene uttrykk som var ment. Og ofte vil moderatorene være enig.

Personangrep - enten det er et "jævla" personangrep eller et "subtilt, bortforklarbart, dannet" - men likefullt - personangrep de får stå.

Er det da ordet "jævla" som er problemet?

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg må flire litt ...

"Din Jævla Drittsekk" det er ikke lov å si - det blir sensurert bort. Alle roper "Fy Bønna". Alle er fornøyde. Kanskje med unntak av Bønna.

Direkte tale det er altså ikke lov.

Men å kalle noen for mindre begavet, ja bent frem ute av stand til å resonnere eller som Waco så utrolig glimrende illustrerer ovenfor- avfeie alle meningene til en enkelt bruker ut i fra et tenkt/opplevd/erfart ståsted - ja se det er lov. Hadde Waco skrevet "Bønna er en jævla rasist" så hadde det blitt moderert bort.

Så ... de som er rett frem i talemåten og kaller en spade for den jævla spaden den faktisk er de blir moderert bort. Mens de som mener at enhver spade som uttaler seg slik må være ute av stand til å bruke sine mentale evner ... DE får stå.

... Fordi det er så vanskelig å se det ... sies det ...

Moralen er: Skal du kalle noen idiot bør du lære deg noen forfinede omskrivninger for da er det ingen som skjønner at det er det du skriver. Hvis du skulle være så uheldig å ha godt utviklet sans for språk og være istand til å påpeke den "forfinede" versjonen av "jævla idiot" i en dannet setting vil den som skriver straks påpeke at det slett ikke var slike gemene uttrykk som var ment. Og ofte vil moderatorene være enig.

Personangrep - enten det er et "jævla" personangrep eller et "subtilt, bortforklarbart, dannet" - men likefullt - personangrep de får stå.

Er det da ordet "jævla" som er problemet?

Jeg er usikker på om jeg forstår deg fullt ut her, men jeg er enig i at personangrep ikke er så mye bedre når det omskrives på en penere måte. Samtidig mener jeg at Bønna må kunne forvente seg at temaet blir diskutert her når han tar det opp. At noen da nevner at det kan vitne om manglende argumenter, syns jeg må være greit. Jeg syns også det er hakket bedre om noen slenger en mildere bemerkning tilbake til noen som har vært ufin først. Om man selv slenger med leppa, syns jeg det blir pinglete om man roper etter moderatorer når man får tilbake med samme mynt.

Men konklusjonen blir uansett at personangrep ikke er hyggelig i diskusjoner her inne eller i det virkelige liv. Jeg håper også f.eks. Bønna skjønner at når man kaller motstanderen en *** rotte, så stiller man seg selv dårligere lys enn motstanderen, slik man gjerne kunne ønske.

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...