Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Vurderer om Søreidgrend er ett ok sted å flytte til, noen som har kjennskap til området? Anbefales eller ikke? Vi har ett barn, så må jo være barnevennlig. Ang, jobb så kan det være både Kokstad og mot sentrum, kanskje en av oss også vil havne på Flesland. Hvordan er køen en arbeidsdag om en reiser fra Søreidgrend og f.eks mot sentrum?
Daiquiry Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hei, Søreidgrend er et flott sted å bo uansett om man har barn eller ikke. Det er ca 15 min til et veldig bra kjøpesenter, og trafikken til byen er ok. Til kokstad/sandsli, MASSE kø, kjører over søreide hver morgen og ettermiddag selv...Dette blir jo bedre når veien er ferdig, så hvis man er tålmodig og er ute i god tid, går det helt greit....Det går masse busser fra Søreide til byen, så det er et godt knutepunkt...
Gjest Lintin Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Søreidgrend er helt supert, flyttet hittil da jeg var 8 år, bodde en tid i sentrum, men i fjor besluttet jeg og sambo og kjøpe hus på søreide:) Kjører du mot sentrum så kjører du stort sett mot rushtrafikken, jobber du på kokstad må du nok belage deg på et godt stykke kø. MEN når det er sagt så jobber de jo med det nye veiprosjektet her som skal være ferdig i 2010 og regner med at det vil få positive konsekvenser for biltrafikken. Et godt alternativ til Kokstad og Sandsli er jo også sykkel, går kjapt og greit. En ulempe er at skolene er "smikk fulle" her i nærheten. Det er full byggestopp i området da det ikke er kapasitet til flere barn i skolene rundt, så dette kunne jo kanskje vært greit å få undersøkt. MEN ting skjer der også, og det er planlagt bygging av en helt ny og stor skole på søreide, men ser ut som om det kan ta noen år før det kommer i gang. Ellers stortrives ihvertfall vi i området:)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Hei! Takk for tilbakemelding. Om det blir om noen år, så får jeg håper at skole er underveis der. Er dette forresten ett området som er veldig attraktivt? Jeg håper jo igrunn ikke det er sånn veldig super attraktivt, sånn prismessig.
Gjest LinTin Skrevet 5. mai 2008 #5 Skrevet 5. mai 2008 Min erfaring er at det er et attraktivt område å bo i. Her er mine erfaringer rent prismessig på boliger og tomter som har gått i nabolaget og jeg kjenner til, Solgt/Kjøpt i 2007: * 1 måls tomt uten vei, vann, kloakk og byggetillatelse. Pris 2 000 000 * Nabotomten vår på ca 500 kvm gikk for 1,2 mill * Min mor sitt hus gikk for 600 000 over takst uten visning * Vi kjøpte vårt hus for 900 000 over prisantydning (og da var vi 3 stk som kranglet på siste 10 000 kr, var 80 stk på visning) Men dette gjelder eneboliger og tomter, hvordan det ligger an med rekkehus o.l er jeg litt usikker på, men ser det går en del i området for mellom 2,3 og 2,8. * på samme periode skulle jeg selge leilighet i steinsviken, men der fikk jeg ikke mer enn jeg gav for den (73 kvm = 2 450 000) Er selvfølgelig helt sikkert å få tak i rimeligere også, spesielt nå som prisene er på vei nedover Lykke til på boligjakt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå