Gå til innhold

Kjole i hvitt eller ivory?

Felix

Hvilken farve har din brudekjole?  

1. 1. Hvilken farve har din brudekjole?

• Hvit
      3
    • Ivory
      20
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Ivory har lenge vært en favoritt blandt mange. Jeg har valgt meg en kjole som er i hvit matt silke. Tror ikke det er så vanlig. Mange som ikke synes det er fint også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jo litt å gjøre med hva man kler også (jeg tror helt hvitt ville sett litt hardt ut til meg, f.eks.), men det spiller jo ingen verdens rolle hva 'alle andre' mener - det er DIN store dag, Felix, og sålenge du har valgt en kjole du er 100% fornøyd med er det det viktiste. Hvorvidt andre synes at hvit matt silke ikke er fint (synes det høres kjempeflott ut jeg!) får heller stå for deres regning.

Ellers har jeg hørt at ivory blir mer og mer in, og at vanlig hvit ikke er så vanlig på brudekjoler lenger.

Men; sålenge bruden selv er fornøyd er det det viktigste - synes nå jeg, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt en ivory kjole.. Prøvde en som var helt hvit, men det ble helt feil til meg. Jeg har mørkt hår og er veldig lys i huden, så jeg så helt rar ut i helt hvitt!

Men kjolen min er litt lysere enn mange andre ivory kjoler. Jeg synes den ser hvit ut på, men vet jo at den ikke er det!

Tror grunnen til at mange velger denne fargen på kjolen sin, er rett og slett det at den står bedre til vår nordiske hud.. Blir ikke så hardt! Jeg synes det er fint med hvite kjoler, men for meg var det ikke et alternativ når jeg prøvde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler ikke hvitt, ser litt syk ut i ansiktet da, så for meg må det være ivory. Må alltid velge varme farger opp mot ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra den dagen jeg plukket ut kjolen min, trodde jeg den var helt hvit. Dette trodde jeg helt frem til prøvetimen, da jeg fikk høre at den var ivory! :ler:

Så det er egentlig vanskelig å se forskjellen. Men ivroy er nydelig og det er virkelig ikke så ”hardt” som helhvitt. Foretrekker derfor kjoler med litt brekning i fargen, men også disse ser jo helhvite ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg er planlegger ikke å gifte meg med det første, men jeg er enig med dere som liker elfenbenshvitt. Det gir kanskje ikke samme følelsen av å "ha nye joggesko", og kler de fleste mye bedre. Hvitt kler kun enkelte (heldige) mennesker.

Men Felix: jeg er sikker på at du valgt rett, og blir nydelig i hvitt, er selv svak for matt silke. Er det av den litt grove råsilketypen, eller er det av litt finere kvalitet? Synes ekte, helst litt tung silke er nydelig, den spindelvestynne er forbeholdt nattkjolene mine... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...