Lille-me Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 ja, her kan de som vil svare på dette!! jeg går på vgs, så er ikke ferdig m utdannelse ennå--
absinthia Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er utdannet og har jobbet som gartner, nå er jeg i ferd med å bli førskolelærer med kompetanse på natur og friluftsliv.
FrkFryd Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er utdannet og har jobbet som gartner, nå er jeg i ferd med å bli førskolelærer med kompetanse på natur og friluftsliv. Jeg er for øyeblikket hjelpepleier, men ønsker etterhvert å gå videre. Blir nok da sykepleien, og enten jordmor eller helsesøster. Det er det jeg har i hodet nå, men av ulike årsaker må jeg vente litt med fortsettelsen på utdannelsen min.
astral Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har gått treårig tegning, form, farge. Det har ikke ført meg noen stand, utenom at jeg har blitt veldig flink til å tegne og studiekompetanse ;P Tok senere interiørskolen gjennom NKI, så jeg er inteteriørkonsulent, men har mistet interessen. Nå skal jeg begynne på DAK-studiet så jeg skal bli teknisk tegner. (Har jobbet fulltid siden vgs)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Håper at flere har lyst til å svare på denne tråden! Når jeg en gang blir ferdig med skolen, håper jeg å kunne si at jeg har fått bruk for det jeg har lært, og at jeg har en jobb hvor jeg utgjør en forskjell.
Imax Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har hovedfag (master) i psykologi (ikke psykolog, men samfunnsviter fra universitetet), og jobber i dag som kommunikasjonssjef i et stort, privat selskap. En universitetsutdannelse som min er ikke en yrkesutdannelse, men gir mange muligheter både i offentlig og privat sektor.
pusla Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Jeg er utdanna revisor, men jobber ikke som revisor i dag. Ville nok ikke hatt jobben jeg har i dag om jeg ikke starta som revisor, så sånn sett angrer jeg ingenting. Men per i dag har jeg null bruk for utdannelsen min!
Gjest Golden Girl Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Har tatt en såkalt "generalist"-utdannelse på universitetet, med fransk, religionsvitenskap og menneskerettigheter. (Vet ikke om det er mulig å velge så fritt lenger nå som det er blitt innført litt strengere bachelor-programmer hvor du i større grad må bestemme deg for EN linje) Tok en mastergrad. Har blitt informasjonskonsulent i en humanitær organisasjon. Fordelen og ulempen med å ta "generalist"-utdannelser på universitetet, som på historisk-filosofisk fakultet eller samfunnsvitenskapelig fakultet, er at man ikke utdanner seg til et spesifikt yrke. De fleste studerer der fordi de interesserer seg for faget, uten egentlig å vite nøyaktig hva det skal brukes til. Det gir større fleksibilitet og generalist-kunnskap som gjør at mange yrker er mulige, men svært få spesifikke yrker. Jeg angrer ikke på at jeg tok det jeg tok, men vær klar over utfordringene! Når man ser i dagens jobbannonser søker de fleste folk som er mer spesialiserte (sykepleiere, lærere, ingeniører, mekanikere, IT-folk, siviløkonomer osv.osv).
Gjest Gjest_Fauna_* Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Astral: Hvor skal du ta DAK utdannelse? Vet du hvordan arbeidsmarkedet er? Er det innenfor mekanikk eller bygg du skal ta?
Gir Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har en mastergrad i medier og kommunikasjon fra NTNU. Har jobbet som webredaktør i to store, norske bedrifter i 3 år nå (1 års vikariat på første stedet, fast stilling der jeg er nå). Før det jobbet jeg på kundesenter. Stillingen min er forresten en kombinasjon av webredaktør og markedskonsulent. Altså at jeg både styrer innhold på websidene til bedriften og har kontakt med reklamebyråer, presse etc.
Marikke Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har en interfakultær cand mag fra Universitetet. Det høres fint ut, men jeg kom ingen steder med den utdannelsen. Så nå har jeg begynt på nytt med femåring utdanning i informatikk. Snart ferdig, og tror jobbmulighetene blir bedre nå.
Kenny McCormick Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har 2 år på salg og service, begyne på 3. året, men droppa ut etter noen måneder. Jobber nå på en bensinstasjon (er ganske greit, men ikke drømmejobben) til høsten blir det kansje enten skole (allmenn påbygging) eller millitæret, får prøve å bruke tida da til å tenke å prøve å finne ut hva jeg egentlig vil
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2008 #13 Skrevet 25. mai 2008 Ingen over grunnskolen (og knapt det, svært mye fravær), og har forsåvidt ikke noen planer om å ta noen videre utdannelse. Har en jobb jeg stortrives i, tjener greit nok med kroner, og det holder for min del
Blemme Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har (snart) en mastergrad i idrett, og planlegger å bygge på med ett års ppu. Veldig usikker på hva slags jobb jeg kommer til å ende opp i, men jeg kunne godt tenkt meg å jobbe/forske/undervise på et universitet/høyskole, eller å drive med et eller annet samfunnsnyttig prosjekt for å øke nivået av fysisk aktivitet i befolkningen
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #15 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er utdannet sykepleier, men hadde lyst å få brukt hodet litt, så går nå juss. Regner med jeg blir advokat...
Gjest Sisu Skrevet 27. mai 2008 #16 Skrevet 27. mai 2008 Tok først sykepleien og jobbet i en del år. Deretter tok jeg videreutdanning i intensivsykepleie og jobber nå på en intensivavdeling. Stortrives!!
LilleKylling Skrevet 27. mai 2008 #17 Skrevet 27. mai 2008 Jeg er naturforvalter og sykepleier. Det er snart to år siden jeg jobbet, og skal være hjemme i minst to år til. Så det blir nok enten videreutdanning eller noe helt annet enn sykepleie når jeg begynner å jobbe igjen.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2008 #18 Skrevet 27. mai 2008 Som 18-åring utdannet jeg meg til skredder på søm og designlinjen ved yrkesskolen.Deretter jobbet jeg noen år før jeg tok studiekompetanse.Nå er jeg snart ferdig utdannet farmasøyt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå