Gjest hallingbrud Skrevet 13. mai 2003 #1 Del Skrevet 13. mai 2003 Kjæresten min vil gifte seg i bunad, mens jeg vil ha på meg brudekjole. Ville det sett dumt ut om begge fikk det som de ville?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #2 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg synes bunadsbryllup er stilig, men når bare mannen har det er det litt halvveis for meg. Da synes jeg en av dere skal ombestemme dere i stedet. Hva med å leie deg en flott bunad med brudekrone o.s.v. til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #3 Del Skrevet 13. mai 2003 Noen jeg kjenner gjorde det slik; han i bunad, hun i brudekjole. Viktige her er vel at du da velger en kjole som står i stil til bunaden. Hun jeg kjenner hadde en "heklet" kjole (delvis), og det stod utrolig godt i stil med bunaden. Må nok en gang si (kan ikke få sagt dette ofte nok):Det er deres dag,og dere gjør som dere vil, ikke andre synes... Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #4 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei, Kan ikke skjønne hvorfor det skal se dumt ut? Kjæresten min har en kjempeflott bunad som han fikk i gave av sin mor for mange år siden, og når vi gifter oss stiller han i bunad og jeg i brudekjole. Har aldri vært snakk om noe annet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Hadde ikke falt meg inn at det så dumt ut! Ville nok reagert mer om du kom i bunad og han i sjakett, liksom... Men herrebunader er jo sååå stilige! Og er et festantrekk flottere enn de fleste! Er forresten enig med Gjest ovenfor - det er jo viktig at du velger kjole utfra at den skal passe til bunaden hans (ikke en sånn hyper-moderne kjole gjerne... Og heller ikke totalt prinsesse...?). Dere blir nok kjempestilige! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 13. mai 2003 #6 Del Skrevet 13. mai 2003 Min første tanke var at det kommer til å se dumt ut! men, som noen andre sier, det er ders dag, og gjør slik som dere føler! Og jeg har jo aldri sett et brudepar i bunad og brudekjole, kanskje er det kjempestilig? Lykke til på den store dagen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #7 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg tror nok det kommer til å være helt fint om bare du har en kjole som er enkel nok. Den bør være ensfarget og hvit (ikke nødvendigvis kritthvit da). Ingen stor prinsessekjole eller kjole i to farger tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 13. mai 2003 #8 Del Skrevet 13. mai 2003 Hadde ikke falt meg inn at det så dumt ut! Ville nok reagert mer om du kom i bunad og han i sjakett, liksom... Men herrebunader er jo sååå stilige! Og er et festantrekk flottere enn de fleste! Er forresten enig med Gjest ovenfor - det er jo viktig at du velger kjole utfra at den skal passe til bunaden hans (ikke en sånn hyper-moderne kjole gjerne... Og heller ikke totalt prinsesse...?). Dere blir nok kjempestilige! :D absolutt enig! En fetter av meg giftet seg i bunad og hun i hvit kjole - og det var så flott!!! Kan være det avhenger av type kjole også -kanskje kan kræsje mer om en velger en typete kjole..... Denne bruden hadde en veldig enkel kjole, smale stropper pyntet m perler som gikk igjen under bysten. utringingen var "løs" (vanskelig å forklare...), dvs den gikk ikke stramt over, men foldet seg fint. Ellers var kjolen relativ enkel skrådd -ikke veldig ut og ik fint tynt stoff. Og det som gjorde det lille ekstra var at buketten var en "beskjeden" rund bukett av sommerblomster, som igjen matchet hans bunad... det var flott! Hadde kanskje vært anderledes m en utrad. bukett?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 13. mai 2003 #9 Del Skrevet 13. mai 2003 Bare for å dra dette heeeeelt OT - Jeg vet hvilken kjole hun hadde, lin!! Sant det er denne: http://www.kikki.no/images/6255.jpg ? Jeg vurderte nemlig den selv en stund - den er helt nydelig! Men jeg valgte en med ermer jeg da... Var bare litt artig det der... Skal ikke forstyrre mer... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 13. mai 2003 #10 Del Skrevet 13. mai 2003 Bare for å dra dette heeeeelt OT - Jeg vet hvilken kjole hun hadde, lin!! Sant det er denne: http://www.kikki.no/images/6255.jpg ? Jeg vurderte nemlig den selv en stund - den er helt nydelig! Men jeg valgte en med ermer jeg da... Var bare litt artig det der... Skal ikke forstyrre mer... :oops: ja vet du hva -det tror jeg faktisk! Så artig, -gøy at du skjønte forklaringen da;) Men uansett, en flott enkel kjole som var helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 13. mai 2003 #11 Del Skrevet 13. mai 2003 Var det hallingbunad han hadde? Den er jo i alle fall svært enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 13. mai 2003 #12 Del Skrevet 13. mai 2003 er ikke helt sikker, vestagder.... men den er jo sort (jakke og nikkers)og med mønstrete vest samt farget skjerf i halsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 13. mai 2003 #13 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg skal ha kjole og han ha bunad. Han skal ha nordlandsbunad med silkebrokadevest. Jeg vet ikke helt vordan kjolen min blir enda, men jeg har tenkt litt annerledes. Kanskje i gull og rød, eller helt rød (bonderød). Jeg vet ikke, men jeg kommer ikke til å ha en vanlig kjole! Det var noen som viste et bilde fra aftenposten her inne en gang for ikke så lenge siden, av et par som gjorde mye ut av antrekket. Det var noe rokkokostil over det. Jeg syntes i alle fall den kjolen var skikkelig stilig! Men som sagt, det er du som bestemmer. Og så lenge bunaden er ganske enkel så tror jeg det meste går an! Lykke til! Klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #14 Del Skrevet 13. mai 2003 Fettern min hadde bunad (med lange bukser og sort vest), og hun en stor nydelig kjole md slør. Det så flott ut. Blomstene var ikke outrerte, dvs stod i stil med hans bunad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza Skrevet 13. mai 2003 #15 Del Skrevet 13. mai 2003 jeg skal i bryllup hvor hun skal ha kjole, og han bunad. det gjør vel ikke noe om jeg har bunad da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #16 Del Skrevet 13. mai 2003 Nei. Vil tro mange synes det er fint siden du "følger stilen". I bryllup der hovedpersoenen har bunad er de gjerne glad i bunader, og vil nok synes det er flott. Dette gjelder også for jenter, det er jo derfor det finnes egne bryllupsbunader- bruden er allikevel finest. (Skaut, krone etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helenius Skrevet 14. mai 2003 #17 Del Skrevet 14. mai 2003 jeg skal i bryllup hvor hun skal ha kjole, og han bunad. det gjør vel ikke noe om jeg har bunad da? Bunad er et festplagg som du trygt kan ha selv når kleskoden er galla! Og som Donpedro nevnte, blir de helt sikkert glade om du har på bunaden. Jeg ville i alle fall ikke vært i tvil om hva jeg skulle ha på meg dersom jeg skulle i bryllup der brudeparet trakk i nasjonaldrakten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå