Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Jeg vet ikke om dette er rett forum for mitt dilemma, men blir gad for alle svar uansett!

Jeg er en jente på snart 20 år. Jeg ble gravid for ca et år siden, men kjæresten min ville ikke at vi skulle beholde. Jeg ønsket selv dette barnet, men var dum nok til å ta abbort..

Nå tenker jeg konstant på å bli gravid, men kjæresten min ønsker ikke helt enda pga ufullført utdanning.. Jeg og kjæresten krangler om dette flere ganger i mnd.

Jeg klarer ikke lenger å gå rundt å tenke på dette med graviditet og abborten som jeg tok. Føler jeg tenker på det så mye at dette går utover meg som person, forholdet til typen, jobbsammenheng +++

Jeg klarer ikke å gå rundt å vente på at typen skal bli klar.. Er dette egoistisk? Hva bør jeg gjøre??

Vet ikke om jeg fikk frem problemet mitt her, men håper dere skjønte hva jeg mente..

Håper på svar og forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre situasjonen min..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du snakket med noen andre enn kjæresten din om dette? For jeg tror kanskje det kan være lurt å snakke med noen om det.

Som du sier, så valgte du selv å ta abort for et år siden. Kjæresten din presset deg ikke til det, men han sa han ikke ønsket barnet. Men til syvende og sist var det DIN avgjørelse å ta abort.

Du er veldig ung. Det er mange som får barn når de er 20 år, og for mange går det veldig bra. Men for meg høres det ut som om du mest har lyst på barn på grunn av skyldfølelse for aborten du tok. Et barn tar ikke nødvendigvis bort de vonde minnene. Er du virkelig klar for et barn og alt ansvaret som følger med?

Jeg synes du er litt egoistisk ja! Du kan ikke presse en annen til å få barn før han selv er klar!

Prøv å finn noen andre å snakke med! Det hjelper ofte veldig å snakke om ting som er vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...