Gå til innhold

Bertelura skal gifte seg!


Bertelura

Anbefalte innlegg

Jippi! Endelig har vi bestemt oss for dato, etter å ha vært sammen i 5 år og forlovet i 4, skal vi gifte oss neste sommer. Bryllupet skal stå i mitt hjemdistrikt og vi gleder oss masse. Kirke og fotograf er booket, men festlokale har vi ikke bestemt oss for enda.. Tror tilogmed jeg vet hva slags kjole jeg vil ha :)

I anledningen bryllupsdagbok har jeg byttet til et nytt brukernavn, det gamle brukte jeg så sjelden, og jeg vil liksom begynne litt på nytt!

Fotografen sa at vi skulle prøve å finne ut hva slags bilder vi vil ha, vi har bedt han om å komme i vielsen for å fotografere der, så vi har han nesten hele dagen :)

Noen som vet om noen fine sider med bryllupsfoto, har googlet litt, men fant bare en masse rart.

Hvem er naturlig å velge som forlover egentlig? pga flytting og få venner i barndommen har jeg liksom ingen å velge i blant. Min beste venninne viste seg og ikke være best likevel, da hun sviktet meg da jeg trengte det som mest.. Men, jeg sutrer ikke, savner bare det å ha en spesiell venninne å sludre med :)

Maten osv har vi tenkt på allerede, og kommer til å ha buffet/koldtbord for at alle skal få noe de liker. Og når det gjelder alkohol er vi litt rare(vi er ikke avholds, men drikker svært sjelden) så der "spanderer" vi vin til maten og likør/cognac til kaffen, men ellers får folk handle i baren selv.

ellers har jeg mange tanker og håper på å få skrevet dem ned her :)

Klem fra Bertelura!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med forestående bryllup!!

Angående fotograf og bilder, så har jeg sett mye på bilder de ulike fotografene har på hjemmesidene sine.

Du har ikke en søster eller annen slekting som kjenner deg godt som kunne vært din forlover da?

Lykke til med all planlegging fremover!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Fotografenes hjemmesider ja, ikke dumt :fnise: at jeg ikke tenkte på det.

Nei, har bare en lillesøster, og foruten at vi ikke er verdens beste venner, så er hun bare 14 år neste sommer(er 9 år mellom oss) Men jeg har jo søsteren til kjæresten min, vi er gode venninner. Kanskje jeg skal spørre henne? vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har bare en lillesøster, og foruten at vi ikke er verdens beste venner, så er hun bare 14 år neste sommer(er 9 år mellom oss) Men jeg har jo søsteren til kjæresten min, vi er gode venninner. Kanskje jeg skal spørre henne? vi får se :)

Hu blir nok kjempegla om du spør na :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kommende :bryllup: og :velkommen: hit til bryllupsdagbøkene :)

Du gifter deg bare en uke før meg jo :-D

Angående forlover er det vel naturlig å velge den som er deg nærmest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... første skuffelse kom i dag, selskapslokalet vi ønsket oss synes 45 gjester er for lite, de har en grense på 55.. Ved tidligere forespørsel kunne de arrangere noe for oss, men ikke nå nei.. Søren også! Så hvis noen vet om et fint sted på Hadeland, setter jeg stoooor pris på tips(unntatt Sanner Hotell da) :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med lokale, men kan gi en :klem: for å trøste deg fra dustete lokale-folk :)

Har d funnet noen andre alternativer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jippi!! Har ordnet med lokale i dag, ble et gammelt brenneri i nærheten av kirken. Disse har bryllup som sin spesialitet :) Ikke brydde de seg om at vi bare er 45 gjester heller! Og litt rimeligere i pris, samt flott lokale og nydelige uteområder.. Så nå er

Kirke, fotograf og lokale i orden.. DEILIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim

:tommelopp:

ingenting er bedre (sånn rent bryllupsmessig altså :fnise:)

enn når ting faller på plass :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ja, nå er det lenge siden jeg har skrevet her, og mye har skjedd :)

I september fikk vi vite at selskapslokalet vi hadde booket har fått ny driver, og han hadde en svært nedlatende og frekk holdning til oss. Maten vi hadde satt opp forslag til bare fnøs han av og forklarte at man serverer hverken kylling eller stek i bryllup. Og koldtbord er uhørt! Det at en svært viktig gjest er litt spesiell i matveien skulle vi ikke bry oss om, det er jo tross alt VÅR dag.. Nei vettu hva.. Hvis det er vår dag, og vi bestemmer, og vi betaler, hvem skal bestemme hva vi skal spise da???? Så vi hev oss rundt, pratet med bekjente og fikk booket er flott hotell, bare en drøy halvtime unna. Der får vi akkurat det koldtbordet vi ønsker oss, full oppvartning, rimelig overnatting for oss og gjester, og det for "bare" 965kr pr pers inkl drikke til maten. Eneste vi ikke sponser er fri bar. Er så utrolig fornøyd med det siste. De har over 30 års erfaring med bryllup og alt er i staselige flotte lokaler.

Så nå er kirke, fotograf, lokale, bil(har fått låne en stilig Jaguar av en kollega til pappa) og kjolen er valgt. Gjenstår bare å kjøpe den.

Tips til hvordan man kan få kjøpt kjole uten penger?? Det er nemlig en kjole jeg kan få kjøpt brukt, i min str, men jeg har ikke penger akkurat nå...

Kjolen: 71_667276129.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Oi, nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her :)

Vel, kjolen er i boks, det samme er sløret og forlover. Jeg spurte min kjære svigerinne og hun sa ja, på flekken :D ble så glad for det.

Og sløret har jeg fått fra Iran, tanten min kjøpte det der da hun var i bryllup der i oktober. Kjempefint som passer kjolen utmerket!

Nå mangler jeg bare sko til meg, og et fullt antrekk til mannen.. Han vil ikke ha smoking, noe som er greit med tanke på at man ikke skal ha lakksko i kirken(skikkogbruk.no) og man kan jo bare ha lakksko til smoking..

Så vi skal finne en vanlig type dress i svart farge, vest som matcher kjolen min kanksje og en fin skjorte til. Så kan han bruke dressen om igjen senere også.

Ellers er invitasjonene snart klare, trenger bare et klokkeslett fra hotellet vi skal være på så kan de snart sendes ut. Violinist skal også oppspores og evt bookes.

Frisør og blomster gjenstår også ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...