Gjest Lurer litt Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er en jente på 27 som har gått på Yasmin i snart tre år. I løpet av denne tiden har jeg lagt på meg mellom 10-15 kg, noe jeg ikke tror skyldes pillene men heller lavt aktivitetsnivå etc. Det skal også sies at jeg tok av 10 kg noen måneder før jeg startet på p-pillene, uten problemer. Nå sitter imidlertid mine overflødige 15 kg som spikret fast, uansett om jeg spiser rett, drikker mye vann og trener. I løpet av en to måneders periode gikk jeg kun ned 2,5 kg, noe som var utrolig frustrerende. Jeg vurderer nå å slutte på p-pillene ettersom jeg har blitt fortalt at hormonprevensjon gjør det vanskelig å gå ned i vekt. Har noen erfaringer med dette??
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg opplevde vektøkning med hormonspiral. Jeg trente og var aktiv før jeg fikk den og hadde samme livsstil og kosthold etter at jeg fikk den satt inn. Allikevel gikk jeg opp 10 kg i løpet av 6 måneder. Og de kiloene satt dønn fast. Har flere venninner som har opplevd det samme. Tok ut spiralen etter 2 år jeg og da klarte jeg også å gå ned i vekt igjen. Hormonprevansjon skal aldri i min kropp igjen!!!
Gjest TS Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Takk for svar! Hvor lang tid tok det fra du tok ut spiralen til du klarte å gå ned i vekt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå