Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig, veldig lyst til å jobbe i en bokhandel. Men jeg har ingen erfaring innen det...

Hva kan jeg gjøre for å bli vurdert allikevel? Søknaden skal sendes via mail, for butikken åpner ikke før til høsten. Hvis den ikke var ny, kunne jeg møtt opp personlig og snakket litt med personalansvarlig der. Da hadde de fått et inntrykk av meg, men med en søknad via mail blir det verre.

Det står i utlysningen at søknad skal sendes med CV og aktuelle vitnemål/attester.

"Aktuelle" attester har jeg vel ikke siden jeg ikke har jobbet i butikk før... Men jeg har jobbet i barnehage og på skole, så jeg vet jo litt om det å være til hjelp for andre, være omgjengelig og blid f.eks..

Har også hatt en annen jobb som ikke er i samme gate som butikkjobber... Bør disse attestene sendes?

Har ikke disse på mail, så de må evt. tas med til intervju eller jeg kan evt. føre opp referansepersoner på et ark istedet. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv at du har en brennende interesse for bøker, at du er serviceinstilt, etc. :)

Skrevet
Skriv at du har en brennende interesse for bøker, at du er serviceinstilt, etc. :)

Skriv at du er veldig interessert akuratt som du er. Det er positivt for arbeidsgiver med en som har en brennende interesse (oi..ser nå at du over meg skrev det samme :fnise: ). Skriv at du ikke kan tenke deg en bedre arbeidsplass (og litt om hvorfor).

Du kan jo sende med referanser du veit er gode, også kan du opplyse i mailen at attester fra tidligere arbeidsplasser (som du har oppgitt i mailen din) kan ettersendes dersom det er ønskelig.

Skriv i en positiv tone, få med gode egenskaper du har som du mener er viktige for jobben i bokhandelen og skriv litt om dine interesser (gjerne de som har med service yrker og bøker og gjøre) og tidligere arbeidserfaringer.

Lykke til! Dette kommer til å gå kjempe fint!!

Gjest Torchie
Skrevet

Aner ikke hvor mange jobber jeg har søkt på, som jeg ikke er kvalifisert til, uten å høre noe som helst fra de som mottok søknadene.

Men så begynte jeg å tenke litt på hvilke egenskaper jeg tror er viktige i jobben jeg vil ha, og snakket med noen som hadde en slik jobb... Kan være tilfeldig, men virket som jeg fikk flere tilbakemeldinger da. Mange på at jeg desverre ikke fikk jobben, men kom meg på noen jobbintervjuer.

Fikk "bare" tilbud om 2 jobber da, men det er mye pga egenskapene jeg har, selv om jeg har jobbet med noe heelt annet før. Få frem i søknaden at du er serviceinnstilt (kanskje med andre ord?), trives blant andre folk, at du er fleksibel, ønsker å starte i helt ny og annerledes jobb, at du er veldig lærevillig osv...

Vet ikke hva man trenger for å være en god medarbeider i bokbutikk, men du kan kanskje spørre noen du kjenner som har peiling?

Lager en ny tråd her jeg, for jeg har også lyst til å jobbe i bokbutikk og andre butikker selv om jeg ikke har utdannelse innen salg og service, heller ingen erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...