Gå til innhold

Fjordland Ferdigmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min favoritt er red curry, den er såå god, kjøper den igjen og igjen.

Skrevet

Jeg syns ikke raspeballene er så dumme faktisk, og enklere enn å lage full pakke fra bunn dersom det bare er til en. Har også kjøpt kjøttkakene av latskap mer enn en gang, og den sursøte kyllingen pleier jeg å spise når jeg er syk, aner ikke hvorfor, den er egentlig ikke sååå god.

Kjøtt/grønnskaker/potet-rettene deres er ikke så gode, grønnsakene er altfor overkokte, og det er alfor lite av dem i forhold til resten.

Jeg var dronningen av Fjordland da vi pusset opp kjøkkenet i høst... ;)

Skrevet

Jeg synes pizzaene er veldig gode. Synd de koster såpass mye...

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg syntes den fiskesuppa er veldig god. Men nå har jeg ikke prøvd så mange forskjellige heller da.

Gjest Gjest
Skrevet

Laksen er supergod, den sausen er fantastisk! Med torsken på en god andre plass (også på grunn av sausen) :fnise:

Skrevet

Laksen er på en god førsteplass. Sausen er bare nydelig.

Fiskesuppa er også veldig god.

Skrevet
Fjordland er harry.

:klø: Hvorfor det?

Jeg spiser kun bernaisesaus fra Fjorland, derfor vet jeg ikke hvordan det andre smaker, men det selger, så flere må jo like det.

Skrevet
Fjordland er harry.

Hva er det som er harry med det? Det er da bare vanlige middagsporsjoner som man varmer opp?

Gjest Helen Parr
Skrevet
Jeg spiser kun bernaisesaus fra Fjorland, derfor vet jeg ikke hvordan det andre smaker, men det selger, så flere må jo like det.

Jeg antar at det er lettvintheten mer enn smaken som er avgjørende for Fjorlands popularitet. Jeg ser for meg at mange enslige ikke orker å lage mat kun til seg selv hver dag, og tyr til ferdigmatkonseptet. Og det har jeg igrunn stor forståelse for.

Selv har jeg av og til servert ungene risgrøt fra Fjorland, med den konsekvens at de rynker på nesa når jeg lager grøt fra bunnen. :overrasket:

Jeg hadde gjerne sett at det var bedre utvalg i ferdigmat, for eksempel lignende ferdigmatavdelingen på M&S i Storbritannia eller Pret-a-manger. Da snakker vi god mat!

Gjest Mirina
Skrevet

Medisterkakene og rømmegrøten.

Gjest Lacuna
Skrevet

Suppene er greie, men resten synes jeg egentlig er bare elendighet. Jeg kjøpte kjøttkaker fordi det var på tilbud, men det smakte bare vann og salt, og potetene var eksepsjonelt ekle. Mannen i huset er derimot stor Fjordland-fan.

Hvis jeg er lat, spiser jeg heller brød, eller varmer fiskekaker, eller lager rett og slett en enkel pastarett med mye grønnsaker, samt kylling eller tunfisk. :) Ferske råvarer smaker tusen ganger bedre.

Skrevet (endret)
Hvis jeg er lat, spiser jeg heller brød, eller varmer fiskekaker, eller lager rett og slett en enkel pastarett med mye grønnsaker, samt kylling eller tunfisk. :) Ferske råvarer smaker tusen ganger bedre.

:Nikke:

Jeg hater ferdigmat, synes alt har den samme ferdigmat-smaken. Det er mange middager som er kjappe å lage fra bunnen av. Jeg liker uansett å lage middag, selvom det bare er til meg selv og.

Men for all del, liker man Fjorland så skjønner jeg godt at det er fristende å ty til dette når man er sulten, i stedet for å lage seg noe annet mer tidkrevende.

Endret av Melania
Skrevet
Suppene er greie, men resten synes jeg egentlig er bare elendighet. Jeg kjøpte kjøttkaker fordi det var på tilbud, men det smakte bare vann og salt, og potetene var eksepsjonelt ekle. Mannen i huset er derimot stor Fjordland-fan.

Haha, ja potetene er litt gufne, har pleid å koke mandelpoteter til, men da blir det jo litt juks.

Det er bedre med ferske råvarer ja. En annen variant jeg kan lage om det bare er meg, er fersk tortellini eller ravioli (for det er vel Fjordland det også?) med lettstekte sukkererter og cherrytomater, masse basilikumsblader og et lass med parmesan.

Syns også det er dårlig utvalg i Norge, f.eks. i Frankrike er utvalget av fersk pasta utrolig mye større, og det er mye bedre, spennende fyll, og ordentlig eggegul pasta.

Skrevet

Hmm... Jeg har ennå ikke smakt noe Fjordland-mat som har vært godt. Men jeg kjøpte noen av nysgjerrighet når det var nytt. Da tror jeg det var kjøttsuppe, kjøttkaker, ris med sur-søt saus, og fårikål.

Synes ikke det smaker noe av den maten, egentlig. Men uhyre praktisk for dem som liker det!

Skrevet

Jeg bor alene og hender jeg kjøper sånn mat innimellom, men ALDRI Fjordland.

Av den enkle grunn at det ikke er noe godt.

Kjøper jeg sånn mat blir det Toro-ferdigmaten. F.eks Tandoori kyllingryta er kjempe god. Masse smak og litt godt krydret. Følger også med en spesiell krydderblanding som gjør den enda sterkere.

Risgrøten syns jeg også er bedre enn Fjorldland sin, kanskje Toro sin er litt søtere.

Syns den til og med går an å spise uten sukker og kanel.

Nei, jeg holder meg til Toro når jeg en gang innimellom unner meg selv sånn mat :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er "sånn mat" noe man "unner seg"? :klø:

Gjest Cascabel
Skrevet (endret)

Spiser ofte Fjordland når jeg jobber sent.

Synes kjøttbollene (nesten som ikea jo ;) )er gode, laksen er god og de andre er helt ok.

Endret av Cascabel
Skrevet
Er "sånn mat" noe man "unner seg"? :klø:

Hehe.. nei, jeg mente vel ikke at det er så utrolig godt. Men det er i og for seg dyrt og enkelt.

Jeg har ikke SÅ mye penger, så den dagen jeg vil ha det veeeldig enkel "unner" jeg meg en sånn økonomisk sett.

Men selvfølgelig; tar jo myyyye heller en god middag på restaurant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...