Gjest glamourgirl Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Ei drøy uke nå, kanskje litt mer har jeg hatt noe så inni helsike vondt i magen. Jevn knip, luftsmerter, (jeg fiser så høyt at jeg våkner av det om natta, tro meg med min ekkelangst er dette helt skrekkelig) utrolig hard mage, får aldri tømt tarmen, og er dertil sår i rumpa fordi jeg må tørke og tørke... (sorry for the gory details...) Jeg var plaget av dårig mage før, men har lagt om kostholdet og beveger meg mye, og de siste årene har jeg hatt veldig god fordøyelse, men dette er helt skrekkens. Skal til legen på fredag, om noe helt anna, bør jeg nevne det? Får ofte inntrykk av at mage=psyk i hodet, og ikke tas alvorlig...
Kamikatze Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 (endret) Alle langvarige symptomer bør tas på alvor, og nevnes ved legebesøket, så er doktern den som er best skolert til å finne årsaken til plagene. Bevegelse pleier være et bra råd, men du skriver at du beveger deg en del. Kan det ha noe med kostomleggingen å gjøre? Det er sikkert greit med en bolle- og loffdag, bare for å bedre konsistensen. Dropp klifibre, grovbrød, bønner, linser og kornblandinger den dagen, men spis gjerne tørket eller rå frukt. Noter også ned kostholdet ditt, slik at du får med det til legetimen, og ikke glemmer noe i kampens hete. Drikk gjerne medium sterk kamillete (tror Spar har i teposer). Den fungerer dempende på magekramper, og roer også gassproduksjonen. Dette gjør aniste også (får du ikke tak i aniste på helsekosten, kan du lage av en halv pose anisfrø fra krydderhylla. En pose anisfrø koster omtrent en femmer på supern. Men dette gjelder IKKE stjerneanis.) Best resultat får du om du legger i kokende vann, skrur av varmen, men lar den stå med lokk over på platen et kvarters tid. Sørg for å få med de konsentrerte dråpene under lokket. Begge to smaker i grunnen ganske godt, og kan greit blandes. Men drikk den helst usukret. Så håper jeg det hjelper deg, mens du venter på å komme til legen. PS Glem anis hvis du "pisser blått" ; ) Endret 30. april 2008 av Kamikatze
Gjest glamourgirl Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Takk Kamikaze! Jeg har (nå skal jeg ikke si sånn, jeg gjør alt det der, som jeg har notert meg kan være en gjenganger på KG) spist mindre fiber etter at dette begynte, og drikker biola, går mye, og drikker mye te, kanelte og grønn, ikke sort. Takk for anistips, skal også notere meg hva jeg spiser og nevne på fredag.
Gjest Alabama Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Hvis du er hard i magen og har hard avføring, så burde du spise fiberrik mat og drikke masse sånn at du får ut avføringa. Er problemet at du bæsjer hele tida/løs avføring, så bør du, som katzen-et-eller-annet sier, spise loff. Kanskje du burde smøre rumpa med zinksalve eller noe, så den ikke blir så sår? God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå