Gå til innhold

Amfetamin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har venner eller bekjente som går på amfetamin.. Eller noen som har hatt problemer med det selv? Som kunne fortalt meg litt om hvordan slike er, kan man se det godt på de når de er rusa? Har lest om det, at en blir hyper og ekstra pratsom o.l Men skulle gjerne hørt fra noen med erfaring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Noen som har venner eller bekjente som går på amfetamin.. Eller noen som har hatt problemer med det selv? Som kunne fortalt meg litt om hvordan slike er, kan man se det godt på de når de er rusa? Har lest om det, at en blir hyper og ekstra pratsom o.l Men skulle gjerne hørt fra noen med erfaring..

Dessverre erfaring, ja. Hyper, gira, definitivt. Noen som ikke er glad i husarbeid kan finne på å begynne å vaske rundt hele huset, men fordi de henger seg så opp i detaljer, blir de gjerne stående og gnikke på en lampe i flere timer, mens alle møblene står utover. Mange tygger på leppene sine, blir tørre i munnen og rare lyder med tungen. Noen får en helt spesiell lukt av huden sin; jeg synes det lukter som en råttenkvalm blanding av marsipan og blomster. Øynene forandrer seg, men drevne narkomaner klarer å skjule det hvis de vil.

Hvis du kjenner vedkommende godt, vil det ikke være noen tvil. Personligheten blir en annen. Konsentrasjonsevnen i forhold til empati blir mye dårligere. De føler seg veldig skjerpet, men klarer ikke huske hva du sa i forrige setning - fordi de bare tenker på seg selv.

Det er vanlig å gå tre døgn uten søvn på amfetamin, uten å spise, så om ikke annet merker man det etterpå, når de ligger tynne og skjelvende i sengen og sover veldig, veldig lenge.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenvlig høy bruk av amfetamin kan gjøre brukeren paranoid, og stille deg spørsmål som -"hva mente du egentlig med det du sa", "den bilen der sto ikke parkert her da jeg kom, følger den etter meg?",

eller storhetstanker, hvor brukeren mener å ha sett sammenhenger andre ikke evner å se, ha innbildt kontroll over seg selv og andre mennesker.

Brukeren kan bygge opp en massiv antipati mot autoriteter og mennesker som arbeider i "systemet", så som politi, kommuneansatte, arbedskontor o.l.

Humøret kan svinge veldig og uten forvarsel, lav frustrasjonsterskel.

Et fysisk kjennetegn er store pupiller når rusen er på topp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...