Gå til innhold

Hva slags behandling for hender og armer

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Min kjære har problemer med armer og hender. Han jobber som bilmekaniker, og bruker altså hender og armer hver dag på jobb. Mistenker at de er litt overbelasta og sikkert også noe mer.. Han klarer ikke å klemme hendene ordentlig sammen, eller drive med sånne "fikle-ting" med fingrene. F.eks. å massere meg kan jeg bare glemme. etter kort tid med massering begynner det å kneppe i handene hans og han klarer ikke mer. Han kan også våkne på morgenen og begge hendene har dovna bort.

Altså: nummenhet, knepping, klarer ikke å klemme og bruke kraft...

Tenkte jeg skulle finne noe behandling til han. Er jo ikke noe særlig for han å ha det sånn + at han skal jo massere meg under fødselen :ler:

Men hvor går man til behandling når det er hender liksom? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det normale er å gå to ganger i uke, og få behandling fire imer hver gang. Oftest strekekr varigheten av behandlingen seg over 8 mnd.

Dette gjelder uansett hva problemet er, så lenge det gjelder hender er det helt likt behandlingsopplegg og varighet.

Håper han blir kurert så han får massert deg. Det at dette er plagsomt for ham er selvfølgelig av underordnet betydning.

Håper virkelig han blir frisk slik at du kan få den pleie du trenger - det er viktig.

Til slutt vil jeg rose deg for et veldig godt stilt spørsmål. Du har evnen til å sette fokus på viktige ting og løfte dem frem i lyset.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Tenkte jeg skulle vente med å skrive til det kom noe konstruktivt i denne tråden men...

Beklager hvis jeg fokuserte på at han skulle massere meg under fødselen, men dette er noe han har slitt med lenge før jeg ble gravid. Jeg spurte om han ikke skulle prøve å gå til noe behandling i fjor høst, og det ville han, men han gjør liksom ikke noe selv. så derfor tenkte jeg å finne rett type behandling til han. Jeg vet nemlig ikke selv hvor man går med den type problemer. Hvordan han opplever dette i hverdagen vet ikke jeg, han sier ikke så mye om det. Eneste jeg har merket er at han sliter når han skal klemme sammen hendene og at han ofte dovner bort i hendene.

Skrevet

Om han er villig til å gå til lege så start der. Billigest og kan godt bli fullklaff at det er noe så "enkelt" som senebetennelse, b12 mangel osv. Men om lege ikke er aktuelt, fysioterapaut (svindyrt uten rekvisisjon), eller muligens akupunktør.

Skrevet
Hva med time hos lege????

Rett til høyre for 0 tallet er det en pil som peker mot venstre. Den er veldig effektiv for å fjerne bokstaver og tegn om du trykker litt for lenge på samme tast. Den er mer eller mindre utslitt her :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Om han er villig til å gå til lege så start der. Billigest og kan godt bli fullklaff at det er noe så "enkelt" som senebetennelse, b12 mangel osv. Men om lege ikke er aktuelt, fysioterapaut (svindyrt uten rekvisisjon), eller muligens akupunktør.

Lege er nok lurt å starte med! Han er som menn flest, håpløs på å komme seg til lege :ler: så tenkte egentlig litt på å prøve å få han avgårde til osteopat eller noe sånt. han har jo gått lenge og... håper legen har noe konstruktivt å komme med da :) men sånn etter egne erfaringer så er jeg litt skeptisk til fysioterapi og veldig skeptisk til leger. synes det er 2 ting som sjelden har ført noe sted. men vi starter der og prøver. takk for innspill!!

Skrevet
Min kjære har problemer med armer og hender. Han jobber som bilmekaniker, og bruker altså hender og armer hver dag på jobb. Mistenker at de er litt overbelasta og sikkert også noe mer.. Han klarer ikke å klemme hendene ordentlig sammen, eller drive med sånne "fikle-ting" med fingrene. F.eks. å massere meg kan jeg bare glemme. etter kort tid med massering begynner det å kneppe i handene hans og han klarer ikke mer. Han kan også våkne på morgenen og begge hendene har dovna bort.

Altså: nummenhet, knepping, klarer ikke å klemme og bruke kraft...

Tenkte jeg skulle finne noe behandling til han. Er jo ikke noe særlig for han å ha det sånn + at han skal jo massere meg under fødselen :ler:

he he...var som å lese om meg selv. Fikk problemer med armer/hender for et år siden. Mistet ting osv. Fingrene ville liksom ikke være med. overarmene ville heller ikke. Gikk til kiropraktor. 3 beh hjalp meg,men han sendte meg til mr og bildet viste at det egentlig kom fra nakken. Så få han avgårde før det blir helt gærnt for han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...