Gå til innhold

Hva slags behandling for hender og armer

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Min kjære har problemer med armer og hender. Han jobber som bilmekaniker, og bruker altså hender og armer hver dag på jobb. Mistenker at de er litt overbelasta og sikkert også noe mer.. Han klarer ikke å klemme hendene ordentlig sammen, eller drive med sånne "fikle-ting" med fingrene. F.eks. å massere meg kan jeg bare glemme. etter kort tid med massering begynner det å kneppe i handene hans og han klarer ikke mer. Han kan også våkne på morgenen og begge hendene har dovna bort.

Altså: nummenhet, knepping, klarer ikke å klemme og bruke kraft...

Tenkte jeg skulle finne noe behandling til han. Er jo ikke noe særlig for han å ha det sånn + at han skal jo massere meg under fødselen :ler:

Men hvor går man til behandling når det er hender liksom? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det normale er å gå to ganger i uke, og få behandling fire imer hver gang. Oftest strekekr varigheten av behandlingen seg over 8 mnd.

Dette gjelder uansett hva problemet er, så lenge det gjelder hender er det helt likt behandlingsopplegg og varighet.

Håper han blir kurert så han får massert deg. Det at dette er plagsomt for ham er selvfølgelig av underordnet betydning.

Håper virkelig han blir frisk slik at du kan få den pleie du trenger - det er viktig.

Til slutt vil jeg rose deg for et veldig godt stilt spørsmål. Du har evnen til å sette fokus på viktige ting og løfte dem frem i lyset.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Tenkte jeg skulle vente med å skrive til det kom noe konstruktivt i denne tråden men...