LovvLee Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hadde symptomer og fikk påvist urinveisinfeksjon for to dager siden. Men mistet symptomene samme dagen. Kan jeg ha sex? Er det smittsomt? Trenger hjelp NÅ!
Sol79 Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 UVI smitter ikke. Kan faktisk ikke komme på at jeg har hørt om menn som har det.
LovvLee Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 Tusen takk for kjappe svar! Så bra! Jeg fant ikke noe om det på nett jeg.. Menn kan få det, men er sjeldent siden det er så langt fra bakteriene i rompa til urinrøret, men tenkte siden det ikke akkurat er så langt fra mine bakterier til hans urinrør... hehe
Essie_ Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 (endret) Menn kan få UVI. De slipper bare billigere unna fordi de har lengre urinrør, og avstanden mellom anus og urinrørsåpningen er lengre hos dem. Selve infeksjonen smitter ikke - iom at infeksjonen sitter i urinveiene. Men har man UVI er det mer skumle bakterier (som regel E.coli-bakterier fra endetarmen som forårsaker UVI) i underlivet. Så jeg vil jo tro at det er en mulighet at mannen også får UVI hvis disse bakteriene kommer seg inn og opp i urinrøret hans. Edit: så ikke det siste innlegget før jeg svarte Endret 28. april 2008 av Anemsi
FruLuna Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Du kan ha sex, det er liten sannsynlighet for at det smitter. (Men en annen ting å tenke på er at hvis du går på p-piller, så kan noen antibiotika man bruker til behandling av UVI gjøre at p-pillene ikke er helt sikre. Dette bør legen ha opplyst deg om hvis du går på p-piller, evt. står det under "interaksjoner" i pakningsvedlegget.)
LovvLee Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 Du kan ha sex, det er liten sannsynlighet for at det smitter. (Men en annen ting å tenke på er at hvis du går på p-piller, så kan noen antibiotika man bruker til behandling av UVI gjøre at p-pillene ikke er helt sikre. Dette bør legen ha opplyst deg om hvis du går på p-piller, evt. står det under "interaksjoner" i pakningsvedlegget.) Det med p-pillene hadde jeg aldri tenkt på, ingen som sa noe til meg. tnx!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå