Gå til innhold

Bandskjorter?


Chans

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvor mange her inne som bruker slikt, men: Er det noen som har noe forslag til gode utsalgssteder for bandskjorter?

Selv pleier jeg å kjøpe på konserter når jeg kan, men nå trenger jeg altså en del nytt og lurer derfor på om noen her vet om andre steder å handle denslags på. Jeg har kjøpt en del på BodyMap på Arkaden, men selv om de har ganske ålreit utvalg synes jeg ærlig talt det er altfor dyrt der.

Over internett vet jeg egentlig bare om rockshop.no i Norge, men utvalget der er jo nokså stusselig, og det er ikke direkte billig der heller. Utenlandske sider er det jo mange av, men man blir gjerne møtt med kjempefrakt og -toll.

Alle forslag, både nettbutikker og vanlige butikker (helst i Oslo-området, vel å merke), mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på e-bay du finner de kuuuule t-skjortene ;) . Søk på band du liker, det er mange selgere med egne t-skjortebutikker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, god idé! Det skal jeg sjekke ut, men jeg er ganske ny til hele e-bay-greia. Hvordan funker det med frakt og sånn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du opprette en konto på ebay, så må du opprette en konto på paypal (et sikkert betalingssystem som er meget enkelt i bruk og som de aller fleste selgerne på ebay foretrekker). Når begge kontoene er opprettet (det er enkelt å gjøre det), kan du begynne å handle! :)

Når du finner noe du liker må du første sjekke om selgeren sender til Norge, står det ikke oppgitt på siden til produktet du vil ha må du maile selger og spørre. Frakten oppgis av selgeren.

Bestiller du for over 200 nok må du betale for moms og fortolling i tillegg, og da kan det bli dyrt. Holder du deg under 200-grensa betaler du bare frakt.

Løp og kjøp nå med billig dollarkurs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om e-bay, jeg har allerede brukt et kvarter på å finne masse kult. Jeg synes det er litt vanskelig å finne frem til gode "selgerbutikker", men det er sikkert enklere etterhvert. Takk for info om frakt også!

sebra:

Tja, som nevnt har jeg allerede prøvd rockshop.no, og jeg er ærlig talt ikke spesielt imponert. For det første er det dyrt, og for det andre er ikke utvalget spesielt godt.

Rockshop er nok bedre for folk som liker mer typiske harryrock-band og metal av ymse slag, selv er jeg mer på jakt etter punk-, indie- og alt.-rock-skjorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ofte band-skjorter gjennom bandenes egne hjemmesider. Da får man de offisielle skjortene, som ofte er av bedre kvalitet og med mer gjennomført design enn mye av den hjemmelaga dritten som selges på diverse andre nettsteder.

Har ikke problemer med toll, da de aller fleste t-skjorter går for under 200-lappen. Frakt pleier heller ikke å bli dyrt, de veier jo ingenting. Og den absurd lave dollarkursen er jo også et kjempepluss, så alt i alt blir det som oftest billigere å kjøpe slikt fra USA=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sebra:

Takk for tips! Den første har såpass stor andel norske band at jeg er usikker på om den er utenlandsk... Desertpunk var jeg innom i stad, men da havnet jeg på en annen side enn den du fant, der det bare sto at den var under konstruksjon. Jeg er litt klønete, så jeg fant tydeligvis ikke ferm til webshopen. Takk skal du ha, jeg skal sjekke den ordentlig ut!

skanky:

Hmm, det var jo en god idé. Jeg tenkte umiddelbart at det er lurest å kjøpe mye fra én butikk, med tanke på at flere nettbutikker gir gratis frakt dersom du kjøper for en stor sum tilsammen, men som du sier er t-skjorter såpass lette og billige at det ikke vil gi store frakt- eller tollproblemer å kjøpe enkle. Flotte greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har bestilt en del fra Interpunk.com. Bra kvalitet og rask levering. Får i hvert fall en t-skjorte til under tollgrensa, og med den lave dollarkursen nå får man fint to også, i tillegg til litt annet snacks;) Ser ut til av man får littegranne bonus hver gang man handler der og. Jeg har ca 1 dollar, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk for tipset, Kraistin! Den siden ser bra ut:)

Ellers fant jeg denne også, som annonserer med gratis frakt worldwide. Nå skal jeg sjekke ut begge to ytterligere. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tråden begynner å bli noen uker gammel, men ville bare takke for tips om interpunk. Har bestilt litt (for masse) derfra nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...