Gå til innhold

Hvordan er din selvkontroll?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg hadde det samme problemet inntil nå nylig.

Jeg var slik før.. hadde ingen selvkontroll. Sjokolade på bordet... gikk rett i magen uansett om jeg var kjempemett...

Men forrige måned satte jeg med opp konkrete langsiktige mål over ting som irriterer meg og som jeg vil forbedre. Alt fra trening til å holde skapet ryddig.

I tillegg satt jeg meg opp mål for en måned fremover;

Maks 5 usunne ting

Skal jogge så mange km på tredemølla

Minst en styrketime i uka

ikke ta heis, men ta trapp

OSv

Jeg har holdt det til nå:)

Jeg skriver en dagbok over måltid og trening hver dag. Og hver gang jeg ser at jeg klarer det, blir jeg veldig glad.

Nå kan det stå sjokolade på bordet, og jeg rører den ikke:)

prøv du å:) Det hjelper skal du se

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^Tror det å skrive ned hva du spiser kan hjelpe ja! Med mindre du synes det bare er stress og hysteri..

Etter at jeg begynte å skrive ned måltider og telle kaloriene så ble det plutselig fullstendig uaktuelt å putte i meg noe med absurd høyt kaloriinnhold. Føler ikke jeg må koble inn et fnugg av viljestyrke for å motstå "fristelsene", det er liksom så fullstendig out of the question å spise dem at jeg ikke vurderer det engang.

Nå hadde jeg grei selvkontroll i utgangspunktet da, men før gikk det ikke like automatisk og lett som nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge jeg er alene så pleier det som regel å gå greit.. Men i går.. herregud så godtesugen jeg plutselig ble!? Sjokoladekaken i frysen skikkelig -ropte- på meg.. Jeg prøvde å døyve det med druer og lettsyltetøy, men neida.. Jeg klarte å holde meg unna, men det var skikkelig slit. Jeg tenkte på sjokoladekake absolutt hele kvelden. Det var horribelt, jeg hadde voldsom spyttproduksjon og det kjentes ut som om kroppen -måtte- ha sjokolade. Har ikke opplevd makan.. Men jeg holdt da ut.

Når jeg er med andre, og de setter noe på bordet foran meg, så er det verre. Særlig om vi bare er to, da må jeg spise for å holde den andre med selskap, det er jo trist å spise snop alene liksom.

Gjest Wildcat
Skrevet (endret)

.

Endret av Wildcat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...