Gå til innhold

Hvilke studier kommer vanligvis på restetorget?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynner å lure på om jeg kanskje har søkt feil studier fra høsten av...redd snittene blir for høye (var passe fra fjorårets poeng, men etter å ha titta på Samordna opptaks sider viser det seg at det har blitt enda flere søkere- ergo blir poengene også høyere...).

Så da blir et alternativ å titte på restetorget etter opptakene, men hvilke studier finner jeg egentlig der??

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye forskjellig som kommer på restetorget.

Har ingen oversikt over akkurat hvilke typer det er mest av. Men det er en sjanse for at studier med lav snitt kommer dit, for de er det jo dårlig søkertall på.

Er ofte studier fra høyskoler i distriktene der (også pga av lavt søkertall), kan banne på det kommer til å ligge noe fra alta der f.eks. Så hvis du vil komme deg til et studie som finnes i oslo eller trondheim, kan du jo se om det finnes noe liknende i sarpsborg, gjøvik, bø osv. er fint med mindre studiemiljøer også! :)

Skrevet

Høgskolen i Harstad og Sogndal bruker å ha endel ledig en stund :)

Skrevet

Teologi er en slager på restetorget!

Skrevet
Teologi er en slager på restetorget!

Enkeltemner kan du helt sikkert finne flere av også

Gjest Gjest
Skrevet
Enkeltemner kan du helt sikkert finne flere av også

Ja, men jeg ville heller valgt teologi, jeg. Programstudenter får nemlig velge emner før enkeltemnestudenter. Man må jo ikke velge noen særlig teologi-fag det første året. Teologistudiet har vel en 40-gruppe i frie emner og en 40-gr. innen samfunnsvitenskapelige eller noe sånt, samt exphil/exfac. Da må du bare sørge for velge emner som kan brukes i den graden du ønsker å ta,søke på nytt neste år, og vips, så har du første året unnagjort når du kommer inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...