Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Legen min har sluttet å ha telefontid, og kan dermed ikke ringes til i det hele tatt. Hun er ganske vanskelig å få time hos, og dermed kan det jo ta flere uker for å få snakket med henne om det er noe jeg kanskje egentlig ikke hadde trengt å møte opp på legekontoret for... Er det vanlig at fastleger ikke har telefontid? Hvis de fleste andre har det tror jeg at jeg bytter lege, har vært oppe i to situasjoner i det siste hvor jeg hadde trengt å snakke med henne på tlf om noe som var viktig, men ikke hvor det var nødvendig for henne å se meg fysisk. Synes det er dårlig service jeg!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Tja, med mindre du liker legen din ekstremt godt er det vel bare å bytte? Min fastlege har telefontid (en eller to ganger i uka, tror jeg) og mail man kan kontakte henne på hvis det bare er små ting som man egentlig ikke trenger å komme inn til time for å få ordne. Fornyelse av alle faste resepter kan jeg også enkelt bestille over legesenterets nettside, og så henter jeg bare resepten på legesenteret, får den faxet til apotek eller hjem i posten. Synes det er helt supert at det er sånn! Fører garantert til at både jeg, legen og sentralbordet sparer mye tid?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Jeg liker legen min veldig godt egentlig, men hun har i flere år nå vært ganske vanskelig å få time hos. En gang fikk jeg beskjed om at de ikke hadde ledig time på 2 måneder... Hallo?! Hjelper ikke stort om man er syk å måtte vente i 2 mnd . Og nå som jeg ikke kan nå henne på tlf i det hele tatt heller, så virker det jo litt håpløst. Mail bruker de ikke.
venus* Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Jeg hadde skiftet fastlege hvis han eller hun ikke hadde telefontid ja.
Gjest Adla Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Min fastlege har ikke hatt telefontid på mange år og det er helt greit for meg. Jeg kan snakke med de i resepsjonen og de treffer jeg greit på tlf. Dersom det er noe spesielt så tar de kontakt med legen og så ringer de meg opp igjen. Er jeg veldig syk så forteller jeg hva som er problemet i resepsjonen og de tar saken videre og så får jeg enten en kjapp time eller beskjed om at dette ikke haster. Når jeg bestiller en ordinær time tar det 4-6 uker før jeg får den. Det er også helt greit. Må si at jeg har jevnlig kontakt pga en kronisk sykdom. Jeg tar blodprøver hver måned og det er ikke alltid at jeg trenger time for å få vite resultatene for en ev. justering av medisinen.
lillesky Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Min fastlege har ikke telefontid, jeg snakker med sekretærene og synes det er helt greit. Får heller ikke time raskt, men det er fordi de prioriterer de som er sykest. Haster det så får jeg time på dagen.
Gjest Phoenix Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jøss, ante ikke det finnes leger med telefontid engang jeg... Min lege har ikke det
Gjest men Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Jeg kjenner heller ikke noen leger som har telefontid. Min jobber i tillegg bare to eller tre dager i uken som fastlege. Kan tenke meg at det er kø for å få snakket med telefontidleger den lille tiden som er satt av til telefoner uansett.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Legen min har sluttet å ha telefontid, og kan dermed ikke ringes til i det hele tatt. Hun er ganske vanskelig å få time hos, og dermed kan det jo ta flere uker for å få snakket med henne om det er noe jeg kanskje egentlig ikke hadde trengt å møte opp på legekontoret for... Er det vanlig at fastleger ikke har telefontid? Hvis de fleste andre har det tror jeg at jeg bytter lege, har vært oppe i to situasjoner i det siste hvor jeg hadde trengt å snakke med henne på tlf om noe som var viktig, men ikke hvor det var nødvendig for henne å se meg fysisk. Synes det er dårlig service jeg! Da skjønner jeg at jeg er heldig med min fastlege. De har kølappsystem, så der kommer vi inn på dagen. Er det akutt, så går en foran i køen. Og de tar alltid tlf. Har de pasient inne, så får du vente på linjen eller sekretær gir beskjed. Om det er med vi MÅ ha, så setter de over tlf. uavh om de har pas inne. At en har fastlege, så er det uhørt at en skal vente i ukesvis på å få time som noen skriver. Da har legen tatt på seg for mange pasienter.
Gjest Cascabel Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg må prøve hele dagen bare for å få tak i de på telefonen, når jeg først får time gjør de feil, å få tatt blodprøver tar en time i kø og hun som tar dem er elendig i tillegg. Men jeg liker fastlegen min, så jeg beholder han. Det spør jo hvor viktig telefontid er for deg.
lillesky Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Noen legekontor har både internett- og smstjenester (http://www.fastleger.no/index.php), det er kjempekjekt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå