Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker du?

Gjest anonym

Hvilken prevensjon bruker du?  

2 stemmer

1. 1. Hvilken prevensjon bruker du?

• P-piller
      49
    • Kondom
      13
    • bruker ikke prevensjon
      15
    • annet
      18

Anbefalte innlegg

Gjest lmari

Bruker kondom, vi. Tydeligvis en av få her inne...

Da jeg ble sammen med kjæresten min for noen år siden, startet jeg på p-piller, Trionordiol. Brukte dem i 2,5 år, men pga overvekt og høyt blodtrykk fikk jeg fantastisk vondt i hodet. Det var liksom sånn at jeg lå i senga for å sove, men hørte hjertet mitt dunke inni hodet..... Derfor sluttet jeg, og vi gikk over til kondomer. Det funker helt ok - ikke noe trøblete verken for meg eller han.

Spiral vil jeg vente med til jeg eventuelt har fått barn, og p-sprøyte har samme effekt på blodtrykket. Vet ikke hvordan det er med p-ring, men tror det er det samme. I august kommer forresten p-plasteret!!

... i det siste er det forresten veldig mange av venninnene mine som har sluttet på p-piller, rett og slett fordi de er skremt av hva alle hormonene gjorde med kroppen. En venninne gikk på p-piller i seks år, og sluttet for to år siden. Hun har fremdeles ikke fått mensen regelmessig, og har fått beskjed fra legen om at det er veldig vanlig at p-piller fucker opp systemet så mye...

Har forresten hørt at ingen kvinnelige leger bruker p-piller - rett og slett fordi de vet at det ikke er så bra. Noen andre som har hørt det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Lady-comp og kondom i dagene rundt eggløsning. Har fungert fint i 7 mnd nå. Aldri mer tilføye kroppen hormoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-piller helt til ganske nylig. Har prøvd mange slag, Fordi jeg har vært plaget med sopp i over 4 år har jeg stadig byttet til et slag med mindre hormonnivå. Siste halve året har jeg ikke hatt lyst på sex - p-pillene virker jo som prevensjon! :( Begynnte for 3 mnd siden med Loette men ble utolmodig på å få igjen sex-lysten. :x Har jo en samboer som trenger litt godt stell. :wink: Vanskelig dette her med prevensjon, får bare håpe at lysten kommer tilbake SNART :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker vi ingen prevensjon - har et inderlig ønske om å bli gravid....

Brukte p-piller (Trionetta og Synfase) i 8 år. Plutselig gikk hormonene mine helt bananas - kroppen tålte dem ikke lenger. Jeg tørket helt ut for å si det sånn. :o Da ble jeg litt skeptisk, og sluttet på dagen. Etter kort tid var kroppen tilbake i normal gjenge igjen heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt trionetta, funka dårlig.

Etter en uke pause, var det som en skikkelig "dagen derpå" dag. Da er vitsen litt bort, pilla skal jo ikke opp igjen :roll:

Brukte jasmin en stund, da forandra jeg meg. Droppa det.

Brukte synfase en lang stund, funka fint. Helt til det ikke gjorde det lenger :ler:

så da ble det p-ringen til slutt.

Veldig fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten hørt at ingen kvinnelige leger bruker p-piller - rett og slett fordi de vet at det ikke er så bra. Noen andre som har hørt det samme?

Jeg har aldri hørt det, jeg har flere legevenninner som spiser p-piller. Samboeren min er også lege, og han ville brukt dem om de fantes for menn. Sier han i alle fall.

Jeg har brukt p-ringen i 6 uker, og er sånn passe fornøyd. Jeg merker vanligvis ikke noe til den, bortsett fra i enkelte akrobatiske samleiestillinger. Minuset er at jeg fikk sinnsyke menssmerter og kraftig blødning. Jeg har lite smerter vanligvis, og liten blødning. Nå har jeg bare hatt én mens med "ringen" hittil, så jeg er ganske spent på om neste blir like ille. Forrige mens knasket jeg Ibux fra morgen til kveld i tre dager for å holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Trinordiol i noen år og har vært bra fornøyd med de. Nå har jeg sluttet for vi prøver å bli familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte Trionetta p-piller men de hadde en litt dårlig side effekt, mangel på lyst! nå bruker jeg jasmine og er fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

Vinga: Jeg bruker også Yasmin, og er kjempefornøyd med de pillene! Før brukte jeg Trionetta, men jeg fikk så sterke bivirkninger ( sterke humørsvingninger, depresjon etc.) at jeg var bare nødt til å bytte merke. Så jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var sterkt misfornøyd med Trionetta, men dette er jo så forskjellig fra kvinne til kvinne. Jeg ble meg selv igjen da jeg startet med Yasmin, og det var utrolig godt! Trionetta var rett og slett et helvete spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Yasmin.... Begynte med Trinordiol for 5 år siden pga fæle menssmerter....det hjalp det, helt til det begynte å bli verre igjen, og da fikk jeg et annet merke av legen min i England...(husker da ikke sånt!!!! :ler: ) Etter et halvt års pause, fikk jeg kjæreste, og kondomer er noe styr.... Så jeg begynte på Trinordiol igjen...

Bytta til Yasmin for et halvt år siden fordi legen mente det burde ha en positiv virkning på depresjonen min.... :-?

Er egentlig fornøyd med de, men var noen her som sa at p-piller med for høyt hormonnivå kunne være grunnen til plager med underlivssopp...??? Har fått det for første gang for to mndr siden, og blir ikke kvitt den!!!

Hjelp...??? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for tiden p-pillen Synfase og er kjempefornøyd!!! :D

Og for tiden bruker jeg også kondom (eller... typen bruker d...) Han stoler ikke på p-pillen, for x'n hans ble gravid på pillen. Så derfor må jeg finne meg i kondom-sex :tunge1:

Det ødelegger så mye av spontaniteten. Alltid må vi tenke på når og hvor vi vil ha sex... uff

Jeg har aldri blitt gravid med p-pillene, og mener de er veldig sikre. Så lenge de brukes riktig :blunke:

Jeg har prøvd to forskjellige p-piller. Trionetta fikk jeg først, men etter fødselen fikk jeg blødninger av de, så gikk jeg over til Synfase.Har også prøvd spiral, men den fikk jeg så sinnsykt til mens-smerter av at den gikk fort ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...