Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen her inne gi meg råd og veiledning?

Har nettopp fått langtidsvikariat gjennom et vikarbyrå. Så langt har jeg ikke vært imponert over hverken vikarbyrået eller informasjonen jeg har fått fra dem...

Spørsmålet mitt er: ifølge byrået, blir jeg ikke betalt for røde dager/off.fridager f.eks påske, 1 mai osv, hvis jeg ikke fysisk har vært på jobb de dagene. I den bransjen jeg har vikariat i, jobber ingen røde dager (men betales for dem).

Dette er jo dårlig butikk for meg. Jeg leste igjen gjennom kontrakten jeg fikk fra vikarbyrået, men finner ingenting der som sier at dette er tilfelle. Bare at jeg har kr X i timelønn.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den gangen jeg jobbet for et vikarbyrå, fikk jeg ikke betalt for røde dager/off.fridager. Men jeg veit ikke om alle vikarbyråer gjør det på den måten.

Endret av atene
Skrevet

Er en regel som gjelder i alle vikarbyråer, du har ikke krav på det før du harjobbet et vist antall dager innen det siste året eller noe sånt...skal stå om det i vikarhåndboken du har fått hos byrået

Skrevet
Er en regel som gjelder i alle vikarbyråer, du har ikke krav på det før du harjobbet et vist antall dager innen det siste året eller noe sånt...skal stå om det i vikarhåndboken du har fått hos byrået

Jeg ante ikke at vikarhåndbok fantes engang. Må vel troppe opp hos vikarbyrået og forhøre meg om både det ene og det andre...

Skrevet

Jeg hørte med en av vikarene på jobben. Da fikk jeg vite at de fikk betaling for bevegelige helligdager når de hadde jobbet 750 timer. 1. og 17. mai var visst nevnt spesielt og vikarene får betalt for disse selv om de har jobbet kortere. Forutsetningen var at disse faller på dager som de ellers ville ha jobbet.

Gjest Britt Banditt
Skrevet
Jeg hørte med en av vikarene på jobben. Da fikk jeg vite at de fikk betaling for bevegelige helligdager når de hadde jobbet 750 timer. 1. og 17. mai var visst nevnt spesielt og vikarene får betalt for disse selv om de har jobbet kortere. Forutsetningen var at disse faller på dager som de ellers ville ha jobbet.

Jepp sånn er det i "mitt" også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...