Gjest Kasandra Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Vi er bedt til middag i konfirmasjon til min manns gudatter som har ALT! Foreldrene har penger i bøtter og spann og jenta får alt hun vil ha, og er svært merkebevisst. Hun ønsker seg penger, men vi har lyst til å gi henne noe annet. Vi synes vel rett og slett det er litt småpinlig å gi 500 kr til en jente som er vant til at slike sedler vokser på trær. En gave kan vi da i det minste legge litt mer omsorg i, noe jeg ikke synes det er i penger. Jeg har lest de andre innleggene om komfirmasjon uten å finne noe som passet. Det nærmeste måtte være kakespade i sølv, for jenta er glad i å bake. Er det noen som kan komme med tips til den "perfekte" gaven i dette tilfellet?
Kahlan Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Kommer jo litt ann på hva hun liker å gjøre...kommer ikke helt på noen gave som passer til en 15åring som kan forbindes med baking. Ellers er jo opplevelser blitt en populær ting å gi.
California Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 (endret) Hvis hun har alt kunne det være en idé å gi til noen som ikke har så mye? Gi en geit/skolemateriell på vegne av henne eller lignende. Gaver som forandrer verden. Det er kanskje litt for utradisjonelt å gi i konfirmasjonsgave, men det var noe jeg bare kom på da jeg leste tråden. Jeg blir litt provosert av ungdom som har alt og vil ha enda mer... Ellers kan du vurdere noen gode kokebøker? Andreas Viestad skriver på en morsom måte, Jamie Oliver er også litt mer rettet mot de unge. Viestad sin "hvordan koke vann" er en god bok med alt av grunnleggende oppskrifter og teknikker som kan være greit å kunne. Endret 27. april 2008 av California
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Hva med å lage en fotomontasje av henne fra hun er liten og fram til i dag? Kjøp en pen ramme, og gjør litt ut av det. Jeg fikk en slik i 40-årsgave(uten sammenlikning forøvrig..), og det var den gaven jeg satte mest pris på. Kanskje kjøpe et søtt smykke i tillegg.
Embla s Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Jeg syns dere skal gi henne det dere ønsker å gi henne jeg. At dere ikke liker å gi penger er en ting, men jeg skjønner ikke at det skal ha noe betydning at foreldrene hennes er rike? Ville du tenkt slik hvis foreldrene hadde dårlig råd også? Det er vel ikke jentas skyld at hun har foreldre som har mye penger? Og det er da ingen grunn for at dere skal føle at en 500 lapp fra dere er mindre verdt for henne enn for en hvilken som helst annen fjortis? Om hun har et skrudd forhold til penger er det da ikke noe dere trenger bekymre dere for?
Anamelona Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 http://www.123hjemmeside.no/papertole Hva med et sånt?? Jeg kom over denne for ikke så lenge siden. Helt utrolig. Kikk litt på denne siden. Man kan bruke et hvilket som helst motiv også. Et bilde man selv tar. Det blir laget på en spesiell 3D-måte. Kunne det vært noe eller?
Liset Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Et fint smykkeskrin med litt størrelse. Tidløse smykker.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 (endret) Hvis hun er glad i å bake ville jg vurdert og gi henne litt diverse fra Wilton. De selges flere steder, f.eks Cacas og har masse pent og nyttig baketing, alt fra former til lys og div. http://www.cacas.no/ http://www.wilton.com/ Endret 27. april 2008 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Skal man dømme etter alle trådene om dette emnet, er det svært få konfirmanter som får det de ønsker seg i år Men når det er sagt så klarer nok de fleste seg bra uansett hva de får
Anamelona Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 (endret) Skal man dømme etter alle trådene om dette emnet, er det svært få konfirmanter som får det de ønsker seg i år Men når det er sagt så klarer nok de fleste seg bra uansett hva de får Du skal ikke dømme etter "alle trådene i dette emnet" , for dette emnet handler om å gi en gave til jenta som har alt. Typisk VELDIG bortskjemt, var det ikke så? Den handler ikke om de fleste andre konfirmantene som gjerne kan få litt penger. Så da kan man heller gi en gave som vedkommende ikke bruker opp på (kanskje) tull? For hvis hun ønsker seg noe dyrt, så får hun det nok uansett. Men anyway; jeg vet ikke helt åssen denne jenta og hennes liv er... Jeg bare tolket det slik. Gi en gave som hun kan sette pris på i fremtiden. Penger har hun visst nok av. (Sorry utskeielsen. Back to you...) Endret 29. april 2008 av Anamelona
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 Vi er bedt til middag i konfirmasjon til min manns gudatter som har ALT! Foreldrene har penger i bøtter og spann og jenta får alt hun vil ha, og er svært merkebevisst. Hun ønsker seg penger, men vi har lyst til å gi henne noe annet. Vi synes vel rett og slett det er litt småpinlig å gi 500 kr til en jente som er vant til at slike sedler vokser på trær. En gave kan vi da i det minste legge litt mer omsorg i, noe jeg ikke synes det er i penger. Jeg har lest de andre innleggene om komfirmasjon uten å finne noe som passet. Det nærmeste måtte være kakespade i sølv, for jenta er glad i å bake. Er det noen som kan komme med tips til den "perfekte" gaven i dette tilfellet? Jeg unngår besvist å gi pengegaver der jeg vet det er stor fam og at de får nok penger i gave. Jeg har sett nok eksempler på at de ikke vet hva de har fått ,og av hvem. Jeg prøver å finne ting som kansje ikke betyr noe i dag,men noe som kan være noe da de er voksen. Det kan være en kakespade med inngravering, slipsnål i sølv m/inngr. Kansje teskjeer i sølv i et tradisjonelt mønster. Det er mye å velge i...
Malibulita Skrevet 27. april 2008 #16 Skrevet 27. april 2008 En kaketine, gjerne personlig med navn og dato
Gjest Phoenix Skrevet 27. april 2008 #17 Skrevet 27. april 2008 Hvis hun er en ufordragelig bortskjemt drittunge kunne det jo gjort seg med en slik gave som forandrer verden...
astral Skrevet 28. april 2008 #18 Skrevet 28. april 2008 Hva med et tegnet portrett av henne. Som faktisk ligner da...Det kommer til å bli husket. Zindy <- Hun her er helt fantastisk flink, og tegner på bestilling. commision
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #19 Skrevet 28. april 2008 Jeg ville gitt henne enten penger sammen med en "geit" til en familie i et fattig land. http://www.gaversomforandrerverden.no/home...2&name=Geit
Gjest glamourgirl Skrevet 28. april 2008 #20 Skrevet 28. april 2008 Jeg syns jammen meg ikke man skal oppdra andres barn i konfirmasjonsgave. Gi det dere hadde syntes var naturlig til en hvilken som helst annen konfirmant, om hun er bortskjemt eller ikke. Skal man tenke langsiktig er den kake-tina en god ide, hvis ikke kan man gi henne gavekort på bakekurs eller en lignende "opplevelse", spennende kokebok (jeg fikk og har enda) eller kakespade som du selv tenkte på. Men å gi henne ei geit i Afrika i konfegave syns jeg faktisk blir å trekke det litt langt. Hun er fjorten år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå