Gå til innhold

Konfirmasjonsgave igjen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lillesøsteren min og jeg skal i konfirmasjon til vår niese. Vi er fortsatt studenter, og har ikke så mye å rutte med. Hva synes dere er passe å gi til en niese? Hva er egentlig ventet?

Jeg har ikke vært i konfirmasjon på mange år, så jeg ble så usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En iPod eller en god mp3-spiller? Smykke? Parfyme?

Skrevet

Ingenting er forventet, enhver bør gi det en selv synes en har råd til, og som man ønsker å gi.

Mitt tips er: Hvorfor ikke gå sammen om en gave på 3-500 kroner?

Selv om dere er studenter har dere kanskje råd til 150-250 kroner hver?

Når man kjøper en gave er den samlede summen mindre synlig enn om man gir kontanter. Det kan være greit hvis en føler en burde (eller ønsket å gi) gitt mer, men ikke kunne p.g.a økonomi...

Et pent smykke, en fin bok om en hobby/interesse som konfirmanten har, musikk, billetter til en konkret "opplevelse" sammen med dere til sommeren (en konsert, en utstilling eller noe slikt)...

Dette er i alle fall noe av det jeg vet at konfirmanten her i huset ønsker seg. :)

Skrevet

Ja, vi har råd til ca. 500 kroner hver, men var redd dette ble for lite?

Skrevet
Ja, vi har råd til ca. 500 kroner hver, men var redd dette ble for lite?

Det er så absolutt ikke for lite! :)

Skrevet

Enig, det er ikkje for lite. Ein må handle gaver etter lommeboka, ikkje etter kva som er "forventa". Skal ein gje bort gaver slik at ein sit igjen som fant? Tviler på at niesa deres ønsker at dere skal leve på spaghetti og ketchup i ein mnd. pga. gaven, for å sette det litt på spissen.

Skrevet

Uff, det er bare så kjedelig å gi for lite.. Jeg ga min lillesøster 500 kroner for en del år siden, men krona har jo blitt en del sterkere siden da.. Vi har jo litt mer enn 500 kroner hver, men det blir nok en budsjettsprekk om vi gir mer.. ;)

Men ville bare høre hva andre ga til niesene sine, hva som er vanlig :)

Fine gavetips her, men dessverre har hun vokst så fort at vi ikke helt vet hva hun liker, og hun sa til meg at hun ikke ønsket seg noe spesielt.

Både jeg og lillesøster satte i grunnen mest pris på penger som ble brukt til sertifikat senere, men vi ser også etter friluftsutstyr, det vet vi at hun vil like.

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Fant dette på nettet og synest det er en grei pekepinn:

HVOR MYE SOM ER VANLIG Å GI:

Foreldre: Fra 5.000-20.000 kr. Her inngår vanligvis bunad til konfirmanten og selskapet.

Søsken: 500-700 kr

Besteforeldre: 1.000-5.000 kr

Faddere: 1.000 kr

Tanter og onkler: 500-1.000 kr

Fetter og kusiner: Inngår ofte i gaven fra tanter og onkler. Ellers rundt 500 kr.

Venner: 200 kr

Naboer: 100-200 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...