Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har alltid båret på drømmen om å bo litt avsides landlig, med egen grønnsakshage, masse dyr (ihverfall hunder, katter og kaniner, høner..muligens flere etterhvert). Også barna mine og mannen min selvfølgelig. Jeg kunne virkelig tenke meg å være mest mulig opptatt av stell av dyrene, hagen og sevfølgelig barn og hjem.

Men en inntekt må man jo selvfølgelig ha. Jeg har vært innom tanken om et lite hunde og katte pensjonat ettersom jeg er veldig glad i dyrene, famiiebarnehage har jeg vurdert og internettbutikk med salg av klær. Har også vurdert kurs om adferd på dyr som jeg kan holde hjemme :jepp:

Er det noen som har andre gode ideer og innspill?? Denne drømmen må da være oppnåelig?? :jepp:

Av andre interesser har jeg litt administrasjon, rådgivning,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. da kommer det store spørsmålet om hvor mye du er nødt til å tjene for at dere skal kunne leve av det?

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet
Tja.. da kommer det store spørsmålet om hvor mye du er nødt til å tjene for at dere skal kunne leve av det?

Har ikke kommet langt nok til at jeg har regnet på det. Men drømmen er ikke å bli rik-men lykkelig, hehe...

Har vi så vi klarer oss er jeg fornøyd! Mannen min kommer til å jobbe heltid.

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Kanskje et dyrepensjonat eller en hundebarnehage hadde vært tingen?

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Jaaaa!! DET var en god idè! Tusen takk skal du ha :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Kanskje du kan dyrke økologiske grønnsaker?

Ellers syntes jeg barnehage høres fint ut. Med stor hage og alt, er det jo kjempefint for barn :)

Dyrepensjonat høres bra ut, det er kjempekoselig å jobbe med dyr, men det kan nok være vanskelig å få nok kunder. Og det blir nok ganske ustabil inntekt, hvis du ikke får laget faste avtaler med folk, der de har hunden sin hos deg hver dag på dagtid eller noe sånt. Det vil jo også koste endel å få satt opp luftegårder og sånt. Sånn sett syntes jeg barnehage høres bedre ut.

Lykke til da :)

Skrevet

Du kan drive en liten besøksgård. Da trenger du jo mer enn høner, men om du har forskjellige typer fugler, noen kaniner, en minigris osv. Hvis du kjøper et lite småbruk så kan du kanskje også ha noen litt større dyr? Feks en ponni, så du kan tilby ponniridning? Hør litt rundt med barnehager, skoler osv, om de kan være interessert i et samarbeid dersom du starter noe slik!

Det går jo også an å ha kjøkkenhage, jordbæråker osv til eget bruk, evt selge eller servere til gjester på besøksgårder. Vafler som du steker av egne egg, med nyrørt jordbær fra åkeren.

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Åååå, dere er jo fulle av gode ideer alle sammen! Tusen, tusen takk!

Drømmene bare strømmer på her jeg sitter :klemmer:

Super bra!!

Skrevet

Husk at du må ha godkjenning fra Mattilsynet og kommuneveterinæren for å drive med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...