Jade Skrevet 1. mai 2008 #21 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Det er forskjellig hva folk har råd til å bruke på bryllup. Bruker man et par hundre tusen på bryllup og 20-30000 på kjole, har man helt sikkert råd til frisør og sminke til forlover også. Det er en grunn til at budsjettet havnet på det nivået. Har man ikke råd til å betale flere hundre tusen på et bryllup, så er det faktisk ting man må kutte ned på (f.eks. frisør/sminke til forlover, billigere kjole, færre gjester, billigere mat, hjemmelagde kaker osv.) Det er ikke slik at hvis man ikke har råd til å spandere frisør/sminke på forlover så bør man ikke gifte seg i det hele tatt. Jo, selvsagt kan man spandere frisør/sminke på forloveren og kutte ned på noe annet. Men neste gang i en annen tråd er det noe annet som man SELVSAGT må bruke penger på hvis man ikke er et gjerrig egoistisk brudepar som kun tenker på sin flotte prinsessekjole og bryllupsreise og driter i gjestene sine. Endret 1. mai 2008 av Jade
msplum Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar. Jeg kunne godt ha tenkt meg 200 000 å bruke, men foreløpig er budsjettet 0,- Drømmekjolen har jeg funnet og den kommer på 2000,- Det syns jeg er mer enn nok å bruke på en kjole jeg bare skal bruke 1 gang. I og med at forloveren min skal reise langt og ikke har all verdens med penger selv, så vurderer jeg å spandere reisen på henne. Jeg vil også at hun skal komme noen dager før og ordner gratis (privat) overnatting for henne. De fleste frisører har så vidt jeg har forstått et "pakketilbud" hvor bruden og hennes forlover går under ett. Er jeg heldig så klarer jeg å få en slektning som er frisør til å ordne dette for oss. Jeg har jo ikke så mye hår så det er ikke så mye en frisør kan gjøre med det uansett. Vi skal nok klare å tilby de fleste tilreisende gjester privat overnatting, men er usikker på om vi klarer å finne plass til alle. Vi får se hva vi gjør, men det er greit å vite litt om hva som er vanlig og hva som er forventet.
Elliebellie Skrevet 2. mai 2008 #23 Skrevet 2. mai 2008 Som forlover hadde jeg forventet å få hår og sminke påspandert siden man uansett er med bruden i frisørsalongen. Noe annet syns jeg er smålig. Er du seriøs???
Amadea Skrevet 2. mai 2008 #24 Skrevet 2. mai 2008 Med mindre man er eier av et hotell eller noe tror jeg nok ikke det er spesielt vanlig å betale overnatting for alle sine gjester. Det folk pleier å gjöre om de har mange tilreisende er å arrangere eller legge litt til rette, men jeg har da inntrykk av at gjestene betaler selv. Det man kan gjöre er å be om rabatter på hotell (det er selvfölgelig ikke alltid dette går, men på steder der det finnes mange hotell er det nok lettere) eller sjekke om det finnes billigere leiligheter / hytter / hus i naerheten. Det er hyggelig og sjeneröst av deg å spandere fly på forloveren din!
Sol79 Skrevet 2. mai 2008 #25 Skrevet 2. mai 2008 Er du seriøs??? Hvis du gidder å lese tråden du svarer i, så ser du at jeg allerede har svart på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå