Gå til innhold

Pedagog / Pedagogisk leder

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lurer_*
Skrevet

Hva er forskjellen på en pedagog og en pedagogisk leder (i f.eks barnehage?) Hva er lønnsforskjellen?

Hørte om ei som tok dette studiet på "fjernutdanning" og dro til trondheim innimellom for å ta eksamen og lignende der.. Noen erfaringer? Hvor kan man dra?

Videoannonse
Annonse
Gjest Meg_Igjen
Skrevet

.. og jeg føyer til: Hva med førskolelærer? Lønn? Må man ta studiet fulltid?

Skrevet

Som pedagog så er du ikke kvalifisert til fast jobb som pedagogisk leder, for det så må du være førskolelærer

Skrevet

Så alle pedagogiske ledere er førskolelærere?

Er det store lønnsforskjeller på pedagog og førskolelærer?

Og har de like lang skolegang? Er det 3 år?

Skrevet
Så alle pedagogiske ledere er førskolelærere?

Er det store lønnsforskjeller på pedagog og førskolelærer?

Og har de like lang skolegang? Er det 3 år?

En førskolelærer er en pedagog med minst 3 års utdannelse, en lærer er en pedagog med minst 4 års utdannelse ( dersom det var lærer du mente med pedagog, det finnes jo en rekke forskjellige typer pedagoger).

Du kan ta førskolelærer som desentralisert utdanning med samlinger ca hver 4. uke, blant annet i Trondheim, Nesna, Oppdal osv. men den desentraliserte førskolelærerutdanningen tar 4 år.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er det noen som vet om jeg har samme rettigheter som en fulltidsstudent, dersom jeg blir gravid under den desentraliserte førskolelærerutdanningen.

Studenter har jo mange rettigheter som gravid under studiene, vil dette også gjelde meg? Er jo en kvinne i god fruktbar alder ;)

Og hva er begynnerlønnen til førskolelærere?

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tror begynnerlønn ligger rundt 290.000, men det er store forskjeller ute og går, i enkelte kommuner utenfor f.eks Oslo er det mulig og oppnå rundt 380.000 og kommunene utenfor Stavanger har jeg fått med meg at noen har tilbydd 366.000. De fleste jeg ellers har sett, har ligget mellom 300.000-320.000.

Lønningene har gått en del opp de siste årene.

Ellers må du bare sjekke hos lånekassen angående div. rettigheter, de fleste som går desentralisert jobber også, da vil de nok være vanlige rettigheter for arbeidstakere som innvirker på dette (uten at jeg egentlig har peiling). Det ser ihvertfall ut som det går greit, siden vi har hatt en hel haug med store mager og babyer blant de desentraliserte her jeg studerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...