Gå til innhold

I kofferten!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Saken er, jeg skal til spania i 2 uker og som jenter flest pakker jeg kanskje litt mer enn jeg trenger.. Men føler ikke kan jeg kan fjerne noe mer heller..

Den veier nå 24kg og enda to par sko som skal stappes oppi.

Jeg er veldig usikker på hva man kan ha med i håndbagen!

Hvis jeg får pakket det tyngste i den, kan dette kanskje gå bra, eller hvertfall bedre :)

Rettetang, krølltang,føner, sminkeservietter/våtservietter, kamera, hva av sminke går oppi bagen? (ånei nå kom jeg på shampoo/balsam og såpe som ikke er regnet med!) Ja som sagt, dette går aldri i verden.

Hva slags tunge ting kan jeg ha med i håndbagasjen? Hva er lov og ikke lov!

Livredd for å bli fratatt noe viktig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet du, det finnes en fin ting som heter søkemotor, der kan du skrive enn selskapet du flyr med, og søke, svaret hadde du funnet i løpet av 30 sekunder ;)

Forskjellige selskaper har litt forskjellige regler da det gjelder størrelse og vekt til håndbagasjen, da det gjelder innhold, er de noke litt mer enige.

her er det for eksempel liste laget av SAS om ting du har lov å ta med, og hva er lov å ha i håndbagasje

Antar at du vet at det ikke er lov med væske/gel eller noe lignende i håndbagasje?

Endret av mrs_bond
Skrevet
Saken er, jeg skal til spania i 2 uker og som jenter flest pakker jeg kanskje litt mer enn jeg trenger.. Men føler ikke kan jeg kan fjerne noe mer heller..

Den veier nå 24kg og enda to par sko som skal stappes oppi.

Jeg er veldig usikker på hva man kan ha med i håndbagen!

Hvis jeg får pakket det tyngste i den, kan dette kanskje gå bra, eller hvertfall bedre :)

Rettetang, krølltang,føner, sminkeservietter/våtservietter, kamera, hva av sminke går oppi bagen? (ånei nå kom jeg på shampoo/balsam og såpe som ikke er regnet med!) Ja som sagt, dette går aldri i verden.

Hva slags tunge ting kan jeg ha med i håndbagasjen? Hva er lov og ikke lov!

Livredd for å bli fratatt noe viktig..

Hva skal du med både rettetang OG krølltang? Redd for å ha samme sveisen to dager på rad? ;) Føner fins på de fleste hotell. Du nevner "enda to par sko", er nysgjerrig på hvor mange du har tatt med? Av væsker kan du ta med beholder på under 100 ml i posen i håndbagasjen. Men ser kanskje for meg at du ikke er typen til å klare deg med under 100 ml shampo? ;) shampo og såpe fins også på de fleste hotellene, forøvrig, og guess what? I butikkene også :)

Kamera eller andre verdisaker ville jeg tatt i håndbagasjen.

Skrevet

Har de ikke føner der du skal bo? Shampoo og balsam kan du kjøpe der nede, om du ikke har spesielle behov.

Skrevet

En ting som jeg tenker på når jeg er ute å reiser, er at jeg alltid finner noe fint på reisemålet. Drar sjelden til typiske Syden-steder, men når jeg har vært i New York, San Francisco, Chicago, Paris, Madrid osv har jeg alltid hatt med meg så lite som mulig, i en så stor koffert som mulig.

Har kjøpt endel klær, sko, vesker og annet på disse turene som jeg bruker mens jeg er der. Kofferten er ikke alltid helt full på hjemreisen, men det ville den vært hvis jeg nesten proppet den full allerede på turen ned.

Ellers kjøpte jeg en gang en ekstra koffert på feriemålet, har også hatt en litt mindre koffert pakket i den store kofferten på utreisen, som jeg også har brukt til hjemreisen.

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Hva skjer med guess what!? Vet at det ikke er no øde øy jeg skal til:P

Og du som syns det var så forskrekkelig å ha med rettetang OG krølltang, skal i bryllup der nede så da skal jeg krølle det.

Dere skriver som jeg skulle vært en skikklig særing!

Er da normalt å pakke med seg mer når man skal bort i 14 dager!

Jaja takk for hjelpen jenter, har en liten anelse at dere er noen år eldre enn meg!

Pakker med seg to kjoler og bytter på de resten av uka:P

Skrevet (endret)

hehe må le litt fordi jeg sliter litt selv med å pakke kofferten nå. Skal til lisboa i 5 korte dager, og har klart å eliminere meg ned til 8 par sko men der stopper det. Tror mange ikke helt forstår viktigheten av enkelte ting, f.eks. sko :ler: enda jeg inni meg vet at med brostein og bratt så er det veldig begrensa typer undersåtter som egentlig passer..

Hva angår shampo så er det stort sett grei kvalitet på den som er på hotellene, dusjsåpe også. Så de kan droppes Eneste nødvendigheten å ta med seg er balsam. Føner er på de fleste hoteller søk på nettsiden så pleier det å stå under room facilities. Om du har pakka rikelig med lesestoff kan jeg minne på at det går ca 4 magasiner/ukeblader på kiloet, pocketbøker er way lettere pr lesetime. (merkelig typer kunnskap en dame klarer å tilegne seg etter å hatt et kronisk lukke-kofferten problem i årevis..)

Du kan generelt ta med tunge ting i håndbagasjen som ingen hittil har klart å bruke som våpen. Som krølltang og rettetang. Og små dl-flasker med væske i lukkbar klar plastpose da. Dongeri veier mer enn bomull, putt i håndbagasjen. Og sko med tunge kilehæler er vektmessig bedre egna på bena enn i bagasjen.. (jada vet at mange mener at de passer best på skohylla hjemme men det er ikke poenget)

Ellers er det veldig jo lurt å ha plass til noen kilo for ting man kjøper underveis.

God tur!

Endret av gustav
Skrevet
Hva skjer med guess what!? Vet at det ikke er no øde øy jeg skal til:P

Og du som syns det var så forskrekkelig å ha med rettetang OG krølltang, skal i bryllup der nede så da skal jeg krølle det.

Dere skriver som jeg skulle vært en skikklig særing!

Er da normalt å pakke med seg mer når man skal bort i 14 dager!

Jaja takk for hjelpen jenter, har en liten anelse at dere er noen år eldre enn meg!

Pakker med seg to kjoler og bytter på de resten av uka:P

Du er visst ikke særlig mottakelig for innspill fra andre.

Ta med deg godt med penger til overvekten du.....

Skrevet

Nei jeg synes absolutt at det selv mulig å reise med omtrent 10 kilo for 14 dager.

Sjampo og balsam kan du kjøpe der og, dersom du ikke reiser på safari i Afrika eller noe. Det finnes taxfri butikker på flyplassen og parfumeri i utlandet og faktisk kan håret leve med 'vanlig' sjampo for noen dager også.

Det eneste er å tenke praktisk. Å ta med 24 kilo av klær og sko betyr nesten sikkert at ikke alt blir brukt. Å ta med ting 'just in case' er absolutt ikke nødvendig, synes jeg.

Bedre med plass i kofferten, som Gjesten i innlegg 5 poengterte ut. Og det er behageligere å reise også hvis ikke alt er overfylt.

**

Også... 8 par sko for 5 dager? Tenk gustav, for hvert par du lar igjen hjemme, kan du kjøpe et nytt ;)

Skrevet

hehe ja jeg vet det. Og godt poeng, det med å kjøpe fler altså. 8 par er altfor mye ikke sant. Men når det gjelder visse livsviktige ting som sko er det nesten umenneskelig å velge. Er jeg riktig hard kan det hende jeg til slutt ender på 6 par :ler:

Skrevet

dessuten rart med det det der med vekt. De fleste gangene går grensa på 20 kg, men det er ikke noe enklere å stoppe der enn om den er 15 kg (med sterling f.eks). Forstår det ikke..

Skrevet
hehe ja jeg vet det. Og godt poeng, det med å kjøpe fler altså. 8 par er altfor mye ikke sant. Men når det gjelder visse livsviktige ting som sko er det nesten umenneskelig å velge. Er jeg riktig hard kan det hende jeg til slutt ender på 6 par :ler:

Jeg MÅ bare spørre, selv om du heter Gustav og det står "kjønn ikke viktig". Du må da være jente? :fnise:

Jeg har sjelden med mer enn ett par sko på tur, men da vi skulle i teater pakket jeg litt motvillig ned et par pensko. Men 8 par, jeg gir meg over. Så mye har jeg vel nesten ikke eid i mitt voksne liv :skratte:

For ikke å skli helt ut fra emne, trådstarter, hvis du skal være borte såpass lenge og bruker så mye av sminke og shampo og ting, så dropp på ta med de tingene du kan få kjøpt på stedet. Hvis alt annet feiler, la en mann se over bagasjen og fjene det han synes er unødvendig. Skal se du ender opp med kun håndbagasje ;)

Skrevet
Hvis alt annet feiler, la en mann se over bagasjen og fjene det han synes er unødvendig. Skal se du ender opp med kun håndbagasje ;)

Den mannen må da eventuelt IKKE være Gustav :ler:

Skrevet

oppklaring: gustav er navnet på verdens skjønneste hannkatt altså, og ikke mitt fødenavn..

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet
hehe må le litt fordi jeg sliter litt selv med å pakke kofferten nå. Skal til lisboa i 5 korte dager, og har klart å eliminere meg ned til 8 par sko men der stopper det. Tror mange ikke helt forstår viktigheten av enkelte ting, f.eks. sko :ler: enda jeg inni meg vet at med brostein og bratt så er det veldig begrensa typer undersåtter som egentlig passer..

Hva angår shampo så er det stort sett grei kvalitet på den som er på hotellene, dusjsåpe også. Så de kan droppes Eneste nødvendigheten å ta med seg er balsam. Føner er på de fleste hoteller søk på nettsiden så pleier det å stå under room facilities. Om du har pakka rikelig med lesestoff kan jeg minne på at det går ca 4 magasiner/ukeblader på kiloet, pocketbøker er way lettere pr lesetime. (merkelig typer kunnskap en dame klarer å tilegne seg etter å hatt et kronisk lukke-kofferten problem i årevis..)

Du kan generelt ta med tunge ting i håndbagasjen som ingen hittil har klart å bruke som våpen. Som krølltang og rettetang. Og små dl-flasker med væske i lukkbar klar plastpose da. Dongeri veier mer enn bomull, putt i håndbagasjen. Og sko med tunge kilehæler er vektmessig bedre egna på bena enn i bagasjen.. (jada vet at mange mener at de passer best på skohylla hjemme men det er ikke poenget)

Ellers er det veldig jo lurt å ha plass til noen kilo for ting man kjøper underveis.

God tur!

Her var det jo masse bra :) Takk for en som faktisk forstår!!

Har klart å ta av 2 kilo nå.. hehe, og vurderer ,kun ta med balsam (og hårkur.) Har selv med 6 sko par, men det er ganske lette strandsko, og ett par høye hæler, selvfølgelig! Og ett må jeg ha i håndbagasjen..

Er litt usikker på hva man kan ha med av flytende veske.. Brunkrem, mascara går vel også under der.. Hmm skal ikke være greit altså!

Takk for gode tips!

Skrevet

Hvorfor må du ha 6 par strandsko? Er det ikke nok med et eller da kanskje to? Du skal jo ikke til motevisning der du må vise alle klærne/sko du har.

Ta med et par, det som passer med det meste og kanskje et par ekstra i tilfelle.

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

"Det eneste er å tenke praktisk. Å ta med 24 kilo av klær og sko betyr nesten sikkert at ikke alt blir brukt. Å ta med ting 'just in case' er absolutt ikke nødvendig, synes jeg. "

Nettopp! Just in case! Det kan jo hende jeg kommer til å ville bruke den!

Det er jo egentlig toalettsakene som er tyngst. Hårspray og alt som hører til..

Det står at hotellet har hårføner, meg jeg tenker at den sikkert ikke er 'bra nok'.

Men da får jeg vell kutte ut den også da..

Har smisket meg til at samboeren tar håndklær nå.. De er ganske tunge:P

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet
Hvorfor må du ha 6 par strandsko? Er det ikke nok med et eller da kanskje to? Du skal jo ikke til motevisning der du må vise alle klærne/sko du har.

Ta med et par, det som passer med det meste og kanskje et par ekstra i tilfelle.

Må smile her.. Nei men har to par lette, ett par joggesko, og 3 par høye heler..

Føler ikke at jeg kan fjerne noen av dem..Og sandaler skal jeg faktisk kjøpe der nede..;)

Hmm.. vurderer å fjerne ett av dem lette. (har ett svart par og ett hvitt)

Hhaha jeg høres jo helt håpløs ut..ikke rart kofferten er overvektig!

Rettetang/krølltang og sminkefjerneservietter går i håndbagasjen? Kamera?

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet
Rettetang/krølltang og sminkefjerneservietter går i håndbagasjen? Kamera?

JA forstår det nå, ikke farlig;) Hehe

Skrevet
Har smisket meg til at samboeren tar håndklær nå.. De er ganske tunge:P

Hotell har håndklær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...