Gjest Bond Skrevet 26. april 2008 #1 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Hei! Lurte på om noen hadde noen gode tips for å vaske bil selv. Vi har brukt bilsjampo, men det virker som om på baksiden er det noe skitt som er 'fast' på baksiden av bilen (der det var mest skittent også)? Bilen var ikke ekstremt skitten, men det hadde samlet litt opp i det siste. Jeg vet ikke helt hva det er (men jeg antar det kunne være pga vi brukte voks på vinteren, kanskje noe av det som var på veien ble tatt inn i voksen eller noe?). Det kom av dersom jeg prøvde å ta det skikkelig skånsomt med en fingernegl og myk klyt. Men det kommer til å ta evigheter hvis jeg går sånn med en finger over hele baksiden Vil jo ikke skrubbe for mye heller for å ikke skade lakken. Er det noen vaskemidler eller noe vi kunne bruke som løsner opp bedre? Tenkte kanskje grønn såpe kunne hjelpe, andre ideer? (bare det er sagt, vi brukte vanlig avfetting først, men det hjalp ikke helt) Endret 26. april 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 30. april 2008 #2 Del Skrevet 30. april 2008 Ah, glemte å svare her.. Det var Biltema avfetting vi brukte først ja Men vi fikk kjøpt en sånn Turtle avfettingsting med nanopartikler eller noe. Den hjalp virkelig.. Bilen er så utrolig pen og fin nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_husmora_* Skrevet 30. april 2008 #3 Del Skrevet 30. april 2008 Ett lite, men godt råd for å bevare lakken skikkelig, er å ha rennende vann fra vannslangen på heile tiden, og la det renne fra den på det område som blir vaska hele tiden. Da unngår du små riper og lakken holder seg fin lengre:) Dette tipset fekk jeg av en som driver veldi mye med reaprasjon av biler og andre bilting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 30. april 2008 #4 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg sprayer hele bilen i en avfetting som visst nok skal være ganske sterk så lar jeg det virke 3-4 min... Så spyler jeg over hele bilen med høytrykksspyler.. er veldig nøye på de flekkene det er verst, og hvis det ikke forsvinner har jeg en ny runde avfetting på... Etter det vasker jeg bilen med en blanding bilsjampo og glansvasksjampo.. Noen ganger skyller jeg ikke av avfettingen og vasker bilen rett på den, men det er viktig at ikke avfettingen tørker på lakken for da suger den til seg bare enda mer drit... Funker også veldig greit å gå med steamer på bilen for å få vekk den verste skiten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå