Gå til innhold

Hvite strekkmerker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er svært plaget med strekkmerker opp igjennom årene. Jeg ser nå at jeg har fått noen på lårene, sånn helt over natten, uten at jeg verken er gravid, har hatt vekttap/vektøkning. Ikke kan jeg påberope meg puberteten heller, er i slutten av 20-årene.

Det som jeg synes er rart, er at strekkmerkene mine dukker ikke opp som "røde". De kommer som hvite, plutselig er de bare der. Dette til tross for at jeg smørrer meg med kokkossmør.

Er det flere som opplever dette? Det er helt fortvilende....Jeg skjemmes slik over kroppen min pga dette. De dukker opp mange steder på kroppen.....Jeg må nesten gå heldekket med klær snart....Det neste blir vel at de dukker opp i trynet...Hadde de i det minste bare blitt rosa først, da kunne jeg jo eventuelt ha forebygget det litt mer med Tretinoin (Aberela) salve. Men denne fungerer ikke på hvite.... Og ikke nok med det. De stedene jeg har strekkmerker, er jeg utsatt for kløe. Jeg klør lett på disse stedene....

Det er skikkelig deprimerende...Har aldri født, men likevel ser jeg ut som jeg gjør. Lurer på hvordan det vil bli om jeg noen gang skal bli gravid....Det er nesten som dette er en grunn til å velge å ikke bli gravid, ja så mye skjemmes jeg over å ha strekkmerker at jeg nekter å utsette meg for situasjoner der dette øker enda mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hvite strekkmerkene er arr etter gamle, røde strekkmerker. Jeg har sånne på innsiden av armene, på baksiden hve skuldrene og noen på lårene.

Å få hvite strekkmerker over natta er akkurat som å få arr over natta... Det går ikke, så enten er det ikke strekkmerker, eller så har du ikke lagt merke til strekkmerkene før de var grodd.

Skrevet

Ikke noe å stresse og bekymre seg over. Nesten alle jenter har strekkmerker, mange gutter også. De kommer av så mangt. Vokseperioder i tenårene, at man går opp/ned i vekt, styrketrening. Slapp av, andre legger ikke merke til det!

Skrevet
De hvite strekkmerkene er arr etter gamle, røde strekkmerker. Jeg har sånne på innsiden av armene, på baksiden hve skuldrene og noen på lårene.

Å få hvite strekkmerker over natta er akkurat som å få arr over natta... Det går ikke, så enten er det ikke strekkmerker, eller så har du ikke lagt merke til strekkmerkene før de var grodd.

Ja det var det jeg og trodde. I forrige uke smørte jeg meg inn med krem, så i går, en uke etterpå oppdaget jeg plutselig at det var kommet en hvit stripe der ( STOOOR) som ikke har vært der før.... Det er ikke første gangen jeg får hvite strekkmerker. Det er det samme på armen....Stripene er hvite, men de bare vokser seg innover/sprer seg....Og de er ikke røde!!

det er ikke noen grunner til at jeg skal få strekkmerker, i en alder av godt oppi 20 årene...

Gjest bente85
Skrevet

Jeg å har mange sånne hvite strekkmerker.

De kommer jo fordi man vokser, legger på seg.

Å da strekker jo huden på seg.

Og da er de der.

Skrevet
det er ikke noen grunner til at jeg skal få strekkmerker, i en alder av godt oppi 20 årene...

Jeg er yngre enn deg, å jeg har strekkmerker. Alder har nok ikkeno å si på det der, skjønner du.

Skrevet
Ja det var det jeg og trodde. I forrige uke smørte jeg meg inn med krem, så i går, en uke etterpå oppdaget jeg plutselig at det var kommet en hvit stripe der ( STOOOR) som ikke har vært der før.... Det er ikke første gangen jeg får hvite strekkmerker. Det er det samme på armen....Stripene er hvite, men de bare vokser seg innover/sprer seg....Og de er ikke røde!!

Det er rester av kokossmøret da vet du. Ta deg en tur i dusjen, så skal du se "strekkmerkene" dine forsvinner.

Skrevet
Det er rester av kokossmøret da vet du. Ta deg en tur i dusjen, så skal du se "strekkmerkene" dine forsvinner.

det er ikke rester! Har dusja...de er der like godt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...