Gå til innhold

Fisk til katten

Fremhevede innlegg

Gjest Cascabel
Skrevet

Driver og koker fisk til katten, seifilet.

Før spiste jo katter fisk hele tiden, men nå spiser de vel knapt nok slikt mer. Hvorfor?

Er ikke fisk noe bra til katter? Er det verre en boksemat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er katten gla i fisk.. gi den fisk.. Men prøv å få i den litt fetere ting enn seifilet også.. Seifilet innholdet så mye protein.. Er bare å prøve å gi den litt ost,kjøtt og fløte iblandt også=)

Gjest Infralove
Skrevet

Men katter et jo ting som ikkje er bra for dei. Tråd til dømes. Som dei spyr opp att =|

Kvifor gi dei fisk, når det er så mykje som ikkje er bra for dei i den?

Der er jo så mykje anna godt som katter likar, og som er betre.

Reknar forresten ikkje med at TS berre forar med fisk (?).

Skal man gi fløte, er det lurt å gi kremfløte. Den inneheld mindre laktose enn dei andre. Katter toler laktose dårleg. (Mjølk får den derfor lett diare av. Merk: homogenisert mjølk)

Skrevet

Katten min liker ikke fisk... Hun spiser kun Eukanuba tørrfor, og så spanderer vi en liten Shebaboks som lørdagsgodt... Andre typer våtfor slikker hun sausen av og lar resten ligge igjen... :ler:

Gjest Cascabel
Skrevet
Reknar forresten ikkje med at TS berre forar med fisk (?).

Nix, det var kun som snacks :)

Gjest Gjest_Pusimor_*
Skrevet

Våre katter spiser fisk, men de får det ikke så ofte. De er ikke noe glad i havfisk, men liker ferskvannsfisk.

Jaså, trodde det bare var våre katter som slikker sausen og lar resten av våtfôret ligge. Kanskje jeg bare skulle gi de tørrfôr?

Skrevet

Kattene våre liker heller ikke fisk, trodde nesten alle katter likte det før jeg... men kattene våre er litt sære, som den helga vi ble tom for tørrfor på lørdag og jeg ga de brødskive med leverpostei. De rørte ikke skiva. Ikke engang på søndag da hadde de gått nesten to dager med lite mat, prøvde med kylling men nei. Den ene katta spiste heller inntørket spagetti som hadde ligget på gulvet og tørket inn enn å spise kyllingen.

Kun først på mandags morgen spiste de av kyllingen da hadde den ligget på fatet på gulvet siden lørdag formiddag.. RARE dyr altså...

Skrevet

Min katt slikker også sausen av våtforet og lar kjøttbitene ligge. Dette var noe den plutselig begynte med etter å ha spist opp rubb og stubb av våtfor gjennom flere år. Da den fortsatte å gjøre det over en lengre periode, ble jeg så irritert at jeg bestemte meg for å ikke kjøpe mer våtfor. Det er nå 2-3 år siden.

Den spiser mus, fugler, ekorn og insekter ute + får tørrfor inne (Hills eller Royal kanin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...