Gå til innhold

P-piller, igjen..

Fremhevede innlegg

Gjest P-pilla
Skrevet

Hei :goodbye:

Jeg har prøvd ulike p-piller gjennom åra. Er 28 år nå.

Går nå på cerazette, er kjempe fornøyd med de bortsett fra at jeg har fått mange kviser på skuldre/rygg. Tidligere har jeg bl.a gått på Yasmin, men fikk hodepine av de.. en hodepine som varte i 3 dager. Dette orket jeg ikke lenger, så jeg byttet merke til cerazette. Har ikke hatt mensen og formen er veldig bra.

I starten blåste jeg i kvisene som kom tenkte at jeg heller vil ha det enn den hodepinene, var sååå glad for å ha blitt kvitt dette.

Nå når sommeren nærmer seg merker jeg at de kvisene er et større problem, merker det går ut over selvtilliten og føler meg lite vel med de kvisene.

Er det noe jeg kan gjøre for å slippe hodepinen og kvisene?

Er Mercelon en p-pille som kan hjelpe mot kviser, denne er vel en litt ny pille?!

Diane har jeg gått på før, disse hjalp mot kvisene men de er ikke bra å gå på i lengden.. Puh..

Har noen av dere tips/erfaringer??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Mercilon og er veldig fornøyd.

Haddde litt bivirkninger helt på begynnelsen, men det ga seg fort; les litt kvalme og litt spottblødninger.

Har ikke merket noe til flere kviser eller hodepine.

Dette er et merke jeg fint anbefaler videre, men såklart det er jo veldig individuelt hvordan kroppene "reagerer" på de ulike merkene.

Nevner også at i den pillefri uka, blør jeg minimalt og har ikke lenger noe menssmerter... :)

Gjest P-pilla
Skrevet
Jeg bruker Mercilon og er veldig fornøyd.

Haddde litt bivirkninger helt på begynnelsen, men det ga seg fort; les litt kvalme og litt spottblødninger.

Har ikke merket noe til flere kviser eller hodepine.

Dette er et merke jeg fint anbefaler videre, men såklart det er jo veldig individuelt hvordan kroppene "reagerer" på de ulike merkene.

Nevner også at i den pillefri uka, blør jeg minimalt og har ikke lenger noe menssmerter... :)

Hei, takk for svar.

Er Mercilon lik andre p-piller? er de eks. lik Yasmin? (disse tåler jeg nemlig ikke, får så hodepine av de).

Må få byttet merke, for jeg orker ikke ha kvisene lenger.. men er så redd jeg skal få hodepine igjen.

Gjest Talula
Skrevet

Her er en link til felleskatalogen for pasienter, her kan du skrive inn navnet på forskjellige p-piller og søke, og da får du vite hva de inneholder, også kan du sammenligne dem: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/. Da kan du se hva mercilon inneholder i forholdt til Yasmin f.eks, kanskje det kan være til hjelp. Det med hodepine og slikt er vanskelig å si da, veldig individuelt, og det er jo en ganske vanlig bivirkning av p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...