Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg og samboeren min lider av nærmest de helt samme psykiske sykdommene, Jeg prøver og bli uføretrygdet og det ønsker han også å bli. Vil det minske sjangsene våre for å bli uføretrygdet?, Det at begge to lider av det samme? Jeg tenker ta de vil kanskje synes det er litt rart?
Gjest Evine Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Det er vel legene som avgjør slike spørsmål - og ikke pasientene selv?
SuperGjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Det er vel legene som avgjør slike spørsmål - og ikke pasientene selv? Selvsagt, og trådstarter sier jo selv at hun prøver å bli uføretrygdet. Det betyr nok at søknadsprosessen har startet og inkluderer da lege, NAV osv. Til deg TS, så handler det å bli uføretrygdet om deg og ikke samboeren din. Ergo kommer ingen til å spørre hva samboeren din driver med og hvorvidt han har noen diagnoser i forbindelse med å vurdere hvor ufør du er.
Gjest Evine Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Jeg reagerer bare litt på spørsmålsstillingen .. Trodde faktisk ikke at så veldig mange mennesker ønsker å bli uføretrygdet .. men at det er noe de blir etter lang tids prøvelser på å komme tilbake til arbeidslivet.
Gjest ts Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig der. Han ønsker jo det ikke på den måten, det er mer sann at vi ser ikke at vi har noe annet valg...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Jeg tviler, med tanke på at det er ganske vanlig at personer med like lidelser ofte søker seg sammen, bevisst eller ubevisst. Lykke til videre i prosessen
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Jeg og samboeren min lider av nærmest de helt samme psykiske sykdommene, Jeg prøver og bli uføretrygdet og det ønsker han også å bli. Vil det minske sjangsene våre for å bli uføretrygdet?, Det at begge to lider av det samme? Jeg tenker ta de vil kanskje synes det er litt rart? Spekulerer dere i om dere kan ta samme diagnose? Det er legen som avgjør diagnosen. Det er ikke som et lotterispill...at om du har trekt rett diagnose, så er det full pott. du prøver å bli uføretrygdet...herregud...be om hjelp tiø å komme dere ut i samfunnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå