Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sender både søknad og CV i PDF-format. Ser pent ut, "De andre" kan ikke endre på den (paranoid, ja... :fnise:) og filene tar mindre plass. Enda ikke opplevd at noen ikke har kunnet åpne filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan åpne pdf-filer. De fleste nettlesere åpner det automatisk, og for de veldig få som ikke har pdf-leser på maskinen, er det plenty av gratis programmer på nettet.

Jeg ville helt klart sendt i pdf. Det er ikke alle som har word heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg vel anta at word er adskillig mer vanlig enn adobe. Og skulle man mot all formodning ikke ha en pdf-leser installert tror jeg det må være et irritasjonsmoment å måtte hente ned dette på nett for å få åpnet dokumentene.

Men vedkommende som skal ha søknaden er HR-ansvarlig, så han er vel vandt med begge deler får jeg anta. :)

Jeg kan overhodet ikke tenke meg et firma som ikke har pdf-leser installert.. Det -er- derimot en del firma som ikke har word. Jeg jobber i et slikt firma..

Det ser helt klart best ut med et pdf-dokument. Og hele poenget med pdf-formatet er jo at det er et format som er uavhengig av software, hardware og operativsystem, og det vil derfor se likt ut på alle maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg vel anta at word er adskillig mer vanlig enn adobe. Og skulle man mot all formodning ikke ha en pdf-leser installert tror jeg det må være et irritasjonsmoment å måtte hente ned dette på nett for å få åpnet dokumentene.

Men vedkommende som skal ha søknaden er HR-ansvarlig, så han er vel vandt med begge deler får jeg anta. :)

Man trenger ikke ha adobe acrobat reader for å lese pdf, det finnes en rekke andre pdf-lesere, og mange er integrert i operativsystempakka, eller nettleser. Det er også lett å laste ned en pdf-leser om man mangler (forutsetter riktignok visse administrative rettigheter). Jeg kan ikke forestille meg noen som jobber på kontor og får tilsendt tekstdokumenter som ikke har mulighet for å lese filer i pdf-format... Men for all del, det skal litt til å ikke kunne lese word-dokumenter også, de lar seg jo åpne i Open Office o.l.

Men pdf ser penere ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...