Gå til innhold

Halsbrann

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste par månder er jeg plaget av mye halsbrann, sur oppstøt og raping av omtrent alt jeg spiser eller drikker. Hva kommer det av? Hvilke milder på apoteket er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får halsbrann av mye krydder og mye sjokolade. Linktbl. hjelper meg.

Skrevet

Krydrer du maten mye? Mye kaffe, sterk te, sitrusfrukt kan gjøre at du produserer ekstra mye magesyre og det igjen gjør at du får sure oppstøt. Hvis jeg har vært litt 'hard på labben' mht kaffeinntak og kjenner antydning til halsbrann/sure oppstøt hjelper rå kålrabi eller et glass med Nyco på meg.

Prøvde Linktabletter men jeg ble litt kvalm av de. Andre derimot synes de hjelper godt.

Hør med personalet ved et apotek og få råd/tips/hjelp der :)

Gjest Bloodless
Skrevet

For ca. en måned siden sluttet jeg å drikke cola og spise så mye sukker, og har ikke vært plaget med halsbrann siden. Hender også jeg får halsbrann av kaffe. Pepcidduo funker veldig bra! Får det på apoteket. Men det beste er jo om du prøver å finne ut hvorfor du har halsbrann, for det er ikke meningen man skal ta pepcidduo over lengre tid. Opp til 2 uker, tror jeg det er.

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt, vil det hjelpe å få et regelmessig kosthold om du ikke alt har det.

Skrevet

Da jeg var gravid, var jeg veldig plaget av halsbrann og sure oppstøt. Det som hjalp meg, var vanlig Club Soda som er å få kjøpt i alle dagligvarebutikker. Enkelt, billig og man trenger ikke bruke medisin. Club Soda smaker omtrent som farris og ser ut som farris.

Skrevet

Første bud er å ikke blande melkeprodukter og kjøtt. Og unngå å spise slik at magen sprenger.

Et effektivt botemiddel er i de fleste tilfeller å drikke noen ts med potetmel utrørt i et halvt glass vann. Dette lindrer øyeblikkelig. Men er du virkelig plaget, kan du gjenta to tre ganger.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Det kan være starten på et magesår. Oppsøk lege og få rett medisin. Ingen vits i å gå å plages når det finnes effektiv medisin.

Jeg har av og til samme problem, og det kommer når jeg drikker vin :sinnatagg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...